Bij AFAS hebben we altijd groot(s) ingezet op onze sponsorschappen als middel om onze naamsbekendheid te vergroten. AFAS Stadion, AFAS Live, AFAS Circustheater, het heeft ons veel bekendheid en plezier gebracht. Nadat Corona sponsoring en evenementen fors had stilgezet besloten we twee jaar geleden om een keer ouderwets op TV te verschijnen. Daarnaast weten (en meten) we al langer dat er een hele wereld zit tussen naamsbekendheid en de online vindbaarheid van bedrijfssoftware. Met deze nieuwe campagne werken we verder aan onze inhoudelijke bekendheid, mensen kennen onze naam en weten waarvoor ze bij ons kunnen aankloppen en welke problemen we oplossen.
Wanneer een bedrijf of organisatie naamsbekendheid heeft, hebben consumenten een merk in hun hoofd en leven geaccepteerd alsof het een tweede natuur is. Merkbekendheid betekent dat ze niet aarzelen om in een merk te investeren of aan een bepaald merk te denken als het gaat om dagelijkse behoeften. Het gaat dus dieper en verder, zeker voor een b2b merk. Maar om nou gelijk over software te praten gaat een stap te ver.
Succes begint met AFAS. Een flinke uitspraak. Dat getuigt van zelfvertrouwen. En lef. Bovendien een stevige belofte aan bedrijven en organisaties: werk met onze software en je kans op succes is vele malen groter. Dat moet natuurlijk niet te arrogant worden. Daarom relativeren we het succes een beetje. En vertellen we ons verhaal met een knipoog... Gek is niet voor niets een van onze kernwaarden. Alle acteurs en actrices in deze commercial - op Tobias Nierop na (speelt Johan Cruijff in het AFAS Theater en voelt zich inmiddels collega) - zijn onze eigen medewerkers. Ook een van onze kernwaarden. Daarnaast is alles gefilmd in ons clubhuis of hier om de hoek in Leusden.