Onboarding ERP Direct


Yes! De implementatie gaat bijna beginnen. Om zo snel mogelijk te kunnen implementeren zijn er een aantal gegevens die wij graag voor de eerste implementatiedag ontvangen.

Hier lees je wat we van je nodig hebben. We vragen je de gevraagde bestanden toe te voegen aan de aanvraag. Heb je een vraag? Via dit formulier kan je ons bereiken.

Wat ga je doen tijdens onboarden?

Met onboarden richten we de basis van de omgeving in én kun jij je voorbereiden op het gebruik van de software. We vragen je om de volgende punten aan te leveren:

Gegevens aanleveren

  • Gebruikers tijdens de implementatie
  • Administraties
  • Insite huisstijl
  • Debiteuren en crediteuren

Voorbereiden

  • Profit Communication Center voorbereiden
  • Citrix Receiver voorbereiden

SIMPLR

SIMPLR is de centrale plek van de implementatie. Hier vindt je alle informatie die nodig is om de implementatie tot een succes te maken. Je vind hier het projectteam en de taken die afgerond moeten worden tijdens de implementatie.

Neem SIMPLR door en bekijk dit goed voordat de implementatie start. Hierdoor weet je wat er van je verwacht wordt en ben je goed voorbereid op de eerste implementatiedag. Klik hier om naar jouw SIMPLR te gaan.

 

Gegevens aanleveren

Gebruikers tijdens de implementatie

We willen al jouw collega's die gebruik gaan maken van de software vast toevoegen aan de omgeving. Daarnaast wordt er in de omgeving een administrator account en we willen weten welk mailadres we hiervoor kunnen gebruiken.

Actiepunten:

  • Importsjabloon aanvullen met collega's die toegang moeten krijgen tot de omgeving.
  • E-mailadres administrator account doorgeven. Dit moet een e-mailadres zijn die nog niet voorkomt in de omgeving. Meer weten of de functie van de administrator user? Klik dan hier.

Instructies voor aanleveren

Vul het Excel-bestand in wat je via de onderstaande knop kan downloaden. Voeg deze toe als bijlage op een reactie in de aanvraag.

 

Administratie

Om de basis van de administratie klaar te zetten hebben we een aantal gegevens van jullie administratie(s) nodig.

De volgende informatie is nodig:

  • Hoeveel administraties hebben jullie?
  • Vanuit welk e-mailadres communiceert de financiële administratie (voor bijvoorbeeld aanmaningen en facturen)?
  • Welke afzender kunnen we bij dit e-mailadres noteren (bijvoorbeeld: Administratie AFAS Software)?
  • Bankrekeningnummer(s)
  • Logo(s)

Instructies voor aanleveren

  • Logo('s) van de administratie (in .PNG formaat)
  • We hebben verschillende gegevens van de administraties nodig. Vul deze volgens het onderstaande sjabloon in Excel en voeg het bestand toe aan de aanvraag.

 

InSite huisstijl

We willen InSite al zoveel mogelijk inrichten in jullie huisstijl. Daarvoor moeten we iets weten over jullie huisstijl.

De volgende informatie is nodig:

  • Wat zijn jullie huisstijl kleuren?
  • Wat zijn jullie huisstijl lettertypen?*
  • Welk logo wil je boven je InSite?

*AFAS werkt alleen met geselecteerde Google fonts. We kunnen niet beloven dat we jullie lettertype ondersteunen.

Instructies voor aanleveren

Let bij het aanleveren op de volgende punten:

  • Huisstijl kleuren in HEX-kleuren
  • Bij het gebruik van meerdere lettertypen (voor bijvoorbeeld kopteksten), dit graag duidelijk aangeven
  • Logo in .PNG formaat

Debiteuren / Crediteuren

We zetten graag je debiteuren en crediteuren alvast in het systeem. Hiervoor gebruik je een standaard Excel-bestand met de velden die we in ieder geval nodig hebben. Deze download je hiernaast. Alle aanvullende gegevens mag je er natuurlijk bijzetten! Hoe completer, hoe beter. 

Belangrijk! Als het bestand hiernaast niet gevolgd wordt, kunnen we het bestand niet importeren en moeten ze handmatig ingevoerd worden.

De volgende informatie is nodig:

  • De lijst van debiteuren (organisaties & personen)
  • De lijst van crediteuren (organisaties & personen)

Instructies voor aanleveren

Gebruik onderstaande Excel-bestanden. Deze bevatten de gegevens die wij minimaal nodig hebben. Aanvullende velden kan je toevoegen aan het Excel-bestand.

Debiteuren

   Organisaties                                   Personen

 


 


Crediteuren

  Organisaties                                    Personen

Cliënt IB / Cliënt VpB (alleen nodig voor accountancy klanten)

Ga je gebruik maken van onze accountancy functionaliteiten dan ontavngen we ook graag de stamgegevens van Cliënt IB en Cliënt VpB

De volgende informatie is nodig:

  • De lijst van debiteuren (organisaties & personen)
  • De lijst van crediteuren (organisaties & personen)

Instructies voor aanleveren

Gebruik onderstaande Excel-bestanden. Deze bevatten de gegevens die wij minimaal nodig hebben. Aanvullende velden kan je toevoegen aan het Excel-bestand.

Cliënt IB


Client VpB

Voorbereidingen voor gebruik

Profit Communication Center

Om gebruik te maken van analyses in Profit heb je het PCC nodig.

De volgende informatie is nodig:

  • PCC installeren

Instructies voor aanleveren

Je hoeft niets aan te leveren. Zorg ervoor dat je voorbereid bent op de installatie van de PCC. Klik hier om naar de pagina te gaan waar je leest wat je precies moet doen

Citrix Receiver

Je hebt de Citrix Receiver nodig om goed met AFAS Online te kunnen werken. 

De volgende informatie is nodig:

  • Citrix Receiver installeren

Instructies voor aanleveren

Je hoeft hier ook niets voor aan te leveren. Wel is het belangrijk dat bij alle gebruikers die in Profit gaan werken (InSite niet) Citrix geïnstalleerd wordt. Klik hier om de informatie over de Citrix Receiver te lezen en jullie voor te bereiden.

Tot zover het onboarden.

Zodra jij alles aangeleverd hebt gaan wij aan de slag. Heb je nog vragen? Via de aanvraag hieronder kan je ons bereiken.