Informatie rondom het coronavirus (COVID-19) 


Deze pagina wordt regelmatig geactualiseerd.

Het coronavirus heeft een enorme impact op onze maatschappij. De aanpak van de volksgezondheid heeft daarbij absolute prioriteit. Ook bij AFAS krijgen wij veel vragen van medewerkers en klanten. Hieronder vind je een selectie van publicaties en richtlijnen voor onszelf en onze klanten.


Vragen?

Heb je een vraag over bijvoorbeeld je cursus, evenement of wat je in jouw situatie moet doen? Stel deze aan ons. We zullen proberen er zo goed mogelijk antwoord op te geven. 


Vraag & Antwoord


Dienstverlening: consultancy, opleidingen, cursussen, evenementen en afspraken.

Ik volg binnenkort een cursus van AFAS, gaat deze door?

Ja, je cursus gaat door. Deze vindt alleen online plaats. Alle cursussen worden op dit moment aangeboden voor een tarief van 299 euro per dag. Schrijf je in voor een cursus op de klantportal en je ontvangt van ons alle informatie over hoe je de cursus online kunt volgen. 

Ik heb een afspraak met een medewerker van AFAS, hoe gaat dit?

Ja, deze afspraak gaat door, maar online! Onze medewerker neemt contact met je op hoe deze afspraak plaatsvindt.

Ik ben een deelnemer van een evenement bij AFAS met een datum tot 1 september, gaat dit door?

Alle fysieke evenementen tot 1 september zijn afgelast, bij AFAS in Leusden maar ook op locatie bij de sponsorschappen. Waar mogelijk zoeken we naar een alternatief (online) programma (zoals Succestival), of stellen we het evenement uit. 

Continuïteit

Hoe is de continuïteit van AFAS gewaarborgd tijdens deze situatie? 

De continuïteit van AFAS is belangrijk voor het doorgaan van vele processen in Nederland. Zo krijgt bijvoorbeeld de meerderheid van het zorgpersoneel in Nederland het salaris via onze software. Daarom heeft AFAS een uitgebreid continuïteitsplan opgesteld, voor zowel de beschikbaarheid van het cloud-platform als de ontwikkeling van de software.

In hoeverre hebben deze omstandigheden gevolgen voor de klanten voor AFAS?

We kunnen er niet omheen: de huidige omstandigheden hebben invloed op iedereen. Zo zijn er ook klanten van AFAS die dit bij ons melden. Standaard is onze dienstverlening opgenomen dat we flexibel omgaan met aanpassingen in de licentie-aantallen. Met klanten die met grotere problemen kamen zijn we actief in contact en worden er - waar nodig - individuele afspraken gemaakt.

In hoeverre is zijn de gevolgen van de huidige omstandigheden terug te zien op het online platform AFAS Online? 

Wij zien op dit moment geen grote verschillen op ons cloudplatform AFAS Online vergeleken met eerdere situaties. Wij voldoen over voldoende overcapaciteit om eventuele piekbelasting en/of groei te kunnen opvangen. 

Hoe is de crisiscommunicatie georganiseerd? 

Na de uitbraak van het virus is er een crisisteam geformeerd die actief communiceert met alle medewerkers en klanten. In dit crisisteam zijn leden van de directie, hr, customer operations en marketing&communicatie betrokken. 

Medewerkers en maatschappij

Wat doet AFAS om bij te dragen aan de maatschappij tegen deze crisis?

Al onze activiteiten om bij te dragen aan de maatschappij worden uitgevoerd door de AFAS Foundation. Een overzicht van de corona-initiatieven vind je hier

Werken de AFAS medewerkers thuis?

Ja, alle AFAS medewerkers werken thuis.

Ondervindt AFAS last van het nieuwe coronavirus COVID-19 en kan alle dienstverlening doorgaan?

Op dit moment zien wij geen afwijkende verzuimcijfers bij onze medewerkers en zien wij ook geen signalen dat door verzuim onze dienstverlening in gevaar komt. 

Thuiswerkblogs