Informatie rondom het coronavirus (COVID-19) 

Deze pagina wordt regelmatig geactualiseerd.

Het coronavirus heeft een enorme impact op onze maatschappij. De aanpak van de volksgezondheid heeft daarbij absolute prioriteit. AFAS volgt hierin vanzelfsprekend de richtlijnen die door de Rijksoverheid zijn opgesteld. Ook bij AFAS krijgen wij veel vragen van medewerkers en klanten. Hieronder vind je een selectie van publicaties en richtlijnen voor onszelf en onze klanten.

Vragen?

Heb je een vraag over bijvoorbeeld je cursus, evenement of wat je in jouw situatie moet doen? Lees de Vraag & Antwoord hieronder of stel je vraag aan ons. We zullen proberen er zo goed mogelijk antwoord op te geven. 

Vraag & Antwoord

 

Dienstverlening: consultancy, opleidingen, cursussen, evenementen en afspraken.

Ik volg binnenkort een cursus van AFAS, gaat deze door?

Ja, je cursus gaat door. Afhankelijk van de cursus en de situatie kan deze zowel online als in het AFAS Clubhuis in Leusden plaatsvinden. Schrijf je in voor een cursus op de klantportal en zie wat de plaats is. Je ontvangt van ons alle benodigde informatie over de locatie of over hoe je de cursus online kunt volgen. 

Komt de consultant wel (weer) bij ons op locatie?  

Consultancy gaat in coronatijd gewoon door, maar voorlopig wel gewoon op afstand. De afgelopen maanden hebben laten zien dat we nu net zo effectief zijn als daarvoor. Een mooie en geruststellende uitkomst. Samen zorgen we ervoor dat jullie dag met de consultant een succes wordt. 

Ik heb een afspraak met een medewerker van AFAS, hoe gaat dit?

De afspraken gaan gewoon door, maar in eerste instantie bij voorkeur online! Onze medewerker neemt contact met je op hoe deze afspraak plaatsvindt.

Hoe gaat AFAS om met evenementen?

Bij alle evenementen die bij AFAS plaatsvinden maken we gebruik van een coronatoegangsbewijs. Via de CoronaCheck-app toon je een QR-code waarmee je aantoont dat je recent negatief getest, volledig gevaccineerd of hersteld bent van corona. Meer informatie over de werking van het coronatoegangsbewijs vind je op deze pagina van de Rijksoverheid.

Ook voor een bezoek aan één van onze sponsorschappen (AFAS Live, AZ, AFAS Circustheater en 14 de musical) is een coronatoegangsbewijs verplicht.

Continuïteit

Hoe is de continuïteit van AFAS gewaarborgd tijdens deze situatie? 

De continuïteit van AFAS is belangrijk voor het doorgaan van vele processen in Nederland. Zo krijgt bijvoorbeeld de meerderheid van het zorgpersoneel in Nederland het salaris via onze software. Daarom heeft AFAS een uitgebreid continuïteitsplan opgesteld, voor zowel de beschikbaarheid van het cloud-platform als de ontwikkeling van de software.

In hoeverre hebben deze omstandigheden gevolgen voor de klanten voor AFAS?

We kunnen er niet omheen: de huidige omstandigheden hebben invloed op iedereen. Zo zijn er ook klanten van AFAS die dit bij ons melden. Standaard is onze dienstverlening opgenomen dat we flexibel omgaan met aanpassingen in de licentie-aantallen. Met klanten die met grotere problemen kamen zijn we actief in contact en worden er - waar nodig - individuele afspraken gemaakt.

In hoeverre is zijn de gevolgen van de huidige omstandigheden terug te zien op het online platform AFAS Online? 

Wij zien op dit moment geen grote verschillen op ons cloudplatform AFAS Online vergeleken met eerdere situaties. Wij voldoen over voldoende overcapaciteit om eventuele piekbelasting en/of groei te kunnen opvangen. 

Hoe is de crisiscommunicatie georganiseerd? 

Na de uitbraak van het virus is er een crisisteam geformeerd die actief communiceert met alle medewerkers en klanten. In dit crisisteam zijn leden van de directie, hr, customer operations en marketing&communicatie betrokken. 

Medewerkers en maatschappij

Wat doet AFAS om bij te dragen aan de maatschappij tegen deze crisis?

Al onze activiteiten om bij te dragen aan de maatschappij worden uitgevoerd door de AFAS Foundation. Een overzicht van de corona-initiatieven vind je hier

Werken de AFAS medewerkers thuis?

Nee, inmiddels wordt gefaseerd  een maximum aantal AFAS medewerkers op kantoor toegelaten, hierin volgen wij de richtlijn van de Rijksoverheid.

Ondervindt AFAS last van het nieuwe coronavirus COVID-19 en kan alle dienstverlening doorgaan?

Op dit moment zien wij geen afwijkende verzuimcijfers bij onze medewerkers en zien wij ook geen signalen dat door verzuim onze dienstverlening in gevaar komt. 

Thuiswerkblogs