We hebben één softwarepakket waarmee je al je administratieve processen kunt automatiseren. Dit pakket is af te nemen in twee smaken: ERP of HRM & Payroll. Je hebt je ingeschreven voor één van de twee basiscursussen hierover.
Je leest hieronder eerst hoe je kunt inloggen, zodat je toegang hebt tot het cursusmateriaal en jouw persoonlijke demo-omgeving. Daarna vertellen we je meer over AFAS.
De Kennisportal biedt toegang tot de cursus die je gaat volgen en de cursussen die je al gevolgd hebt. Ga naar kennis.afas.nl en log in met je eigen e-mailadres en je wachtwoord. Dit zijn het e-mailadres en wachtwoord die je ook gebruikt voor het inloggen op de AFAS Klantportal. Toegang tot de Kennisportal is essentieel voor het volgen van de cursus, omdat je daar alle cases en uitwerkingen vindt. Lukt het niet om in te loggen? Kijk of een collega je kan helpen.
Om toegang te krijgen tot de demo-omgeving voor de cursus log je in op cursus.afas.online. Je logt hier in met je e-mailadres en de eenmalige cursuscode die achter de cursus staat in het overzicht van jouw cursussen. Let op: Deze code wordt 1 dag voorafgaand aan de cursus beschikbaar gemaakt. Je vindt de code ook op de info pagina van jouw cursus via de link in de bevestigingsmail.
Er is dus onderscheid tussen het inloggen op deze Kennisportal (met je e-mailadres en wachtwoord) en het inloggen op cursus.afas.online (met een eenmalige code).
We hebben nog wat meer informatie om er een geslaagde dag van te maken, kijk op de pagina Zo volg je een opleiding van AFAS. Daar vind je ook extra info over het volgen van een cursus via Teams.
Met AFAS Software worden alle administratieve processen in één softwareoplossing verwerkt. Dit betekent ook dat er gebruik gemaakt wordt van één database en eenmalige inlog. Daardoor kunnen de bedrijfsprocessen naadloos op elkaar worden afgestemd. De salarisadministratie wordt een logisch gevolg van de HR-administratie en de financiële administratie wordt een logisch gevolg van je bedrijfsprocessen. En het mooiste is: veel administratief werk in je organisatie wordt geautomatiseerd.
In dit filmpje gaan we kort in op de 4 onderdelen die je in de software tegen gaat komen. Onder het filmpje staat nog meer tekstuele uitleg.
De back-office van onze software heet Profit. Dit is de basis van ons systeem. Hier richt je de software in en worden alle gegevens vastgelegd. De backoffice bestaat uit verschillende modules op basis van het abonnement van jouw organisatie.
Veel van jouw collega's zullen nooit met Profit gaan werken. Alleen afdelingen zoals applicatiebeheer, de financiële administratie, de HRM- en salarisafdeling werken regelmatig met Profit.
InSite is het online medewerkersportaal waar je dagelijks mee werkt. Deze site is volledig naar eigen inzicht in te richten.
De dagelijkse bedrijfsprocessen verlopen dan ook via InSite. Dit doe je met workflows. Hiermee voer je stapsgewijs een werkproces uit. Op InSite vind je daarnaast al je persoonlijke gegevens, je personeelsdossier, nieuwsberichten, klantgegevens en managementinformatie terug.
Via OutSite communiceer je met de buitenwereld. OutSite is gewoon een website dus! Alleen het unieke aan OutSite is dat deze direct communiceert met onze software. Zo kunnen jouw klanten bijvoorbeeld inloggen en hun eigen gegevens onderhouden. Deze worden dan direct verwerkt in CRM!
OutSite is op verschillende manieren in te zetten:
Met de AFAS Pocket app regel je de belangrijkste taken & HR-zaken gewoon via de telefoon.
Of je nu snel een verlofdag wil boeken, je je gewerkte uren wil verantwoorden op een project of een document digitaal wilt ondertekenen: met de AFAS Pocket app heb je het in een split second geregeld.