Heb je al een specifieke case geselecteerd voor het traineeship of zoek je nog naar inspiratie? Bekijk dit overzicht met de meest populaire cases binnen het Succesbeheer Traineeship. Per case worden de best passende cursussen aangegeven en je krijgt ook nog inspiratie mee.
Heb je vragen? Aarzel niet om je vragen te stellen!
Wij hebben er superveel zin in om jou te gaan helpen zoveel mogelijk uit het Traineeship te halen! Een aantal praktische zaken regelen wij voor je, zoals een demo-omgeving, een eigen portaal en een Consultant die jou tijdens het Traineeship zal begeleiden. Er zijn daarnaast nog een aantal zaken die wij van jou vragen om voor te bereiden, zoals een bedrijfsspecifieke case.
Maar wat houdt zo'n case nu in? We hebben hieronder een aantal voorbeelden verzameld, inclusief ons advies wat je voor kennis moet opdoen om deze case te realiseren.
Lees ook: Wat bedoelen we precies met een case?
Om zo veel mogelijk uit je Traineeship te halen vragen we je om een bedrijfsspecifieke case voor te bereiden. Deze case zorgt ervoor dat je een proces binnen jouw organisatie direct kan automatiseren met behulp van Profit én dat je focus houdt tijdens het Traineeship. Het is namelijk heel verleidelijk om álles te willen weten van Profit, maar dat lukt niemand in 8 tot 12 weken.
De case dient dus als een rode draad. Uiteraard krijg je naast daarnaast heel veel informatie van andere functionaliteiten van Profit mee, heb je de mogelijkheid om cursussen te volgen, inspiratiesessies bij te wonen en éxtra's in te plannen.
Wij adviseren om een case te kiezen waarbij je een heel proces van a tot z gaat inrichten. Dit om ervoor te zorgen dat de verschillende onderdelen als workflows, autorisatie en In- en/of OutSite aan bod komen. Op deze manier worden de onderlinge verbanden duidelijk. Ook is het goed om vooraf een lijstje voor jezelf te maken met zaken die je graag zou willen leren en dan te kijken of jouw case hierin kan voorzien. Het gaat ons erom dat jij een concreet plan hebt voor de komende periode zodat wij jou kunnen helpen om dit te realiseren!
Het kan ook zo zijn dat je al wat meer van onze software kent en dat je een aantal kleine cases hebt op gebieden waar jij meer kennis van wilt opdoen, dat is natuurlijk ook helemaal goed! Zolang je voor jezelf maar een duidelijk leerdoel stelt en tijdens het Traineeship geen dingen gaat doen die je zonder het Traineeship ook al kon, dat is zonde van je tijd!
Het belangrijkste is dat je iets kiest waar je nog veel van gaat leren. Natuurlijk gaan we er tijdens het Traineeship voor om de case af te krijgen, echter is het vanuit AFAS niet het hoofddoel, het hoofddoel is om jou als beheerder zoveel mogelijk kennis mee te geven en ervoor te zorgen dat als je case toch niet afkomt tijdens het Traineeship, jij de handvatten hebt om deze zelfstandig af te ronden!
Hierboven vind je een aantal voorbeelden van verschillende casussen. Dit zijn ze natuurlijk lang niet allemaal. Bekijk ook het magazine, zo krijg je een idee met welke processen andere trainees aan de slag zijn gegaan. Daarnaast kan je gebruikmaken van de Succesmeter in de klantportal. Deze laat precies zien wat je van de software gebruikt en - belangrijker- waar nog verbeterkansen liggen. En wat andere organisaties gebruiken in jouw branche.
Mocht je over je case of andere zaken rondom het Traineeship nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.