Cursusmanagement

Met Cursusmanagement maak je je aanbod van evenementen en/of cursussen direct beschikbaar! Medewerkers en klanten beheren zelf alles rondom cursussen via InSite en OutSite.


Met cursusmanagement ben je gegarandeerd van een snelle, geïntegreerde en trefzekere afhandeling van alle inschrijvingen van relaties die bij jou een cursus, seminar of een evenement bijwonen. Uiteraard kun je ook interne trainingen aanmaken en bijhouden wie van de medewerkers aanwezig is. Je kunt zelfs cursustrajecten klaarzetten voor je collega's.


Belangrijkste onderdelen

De belangrijkste onderdelen


1. Eén plek met alle beschikbare informatie op InSite & OutSite

Alle informatie over cursussen en evenementen zijn voor iedereen toegankelijk. Van het aanbod tot reeds gevolgde evenementen en cursussen.

Maar denk ook eens aan:

  • Opleidingsaanvragen met eventueel een terugbetalingsconstructie
  • Evaluaties versturen
  • Dashboards met stuurinformatie
  • Versturen van automatische berichten bij aanmelden of afmelden
  • Bundelen van cursussen (met bijvoorbeeld een cursusvolgorde)

2. E-learning & Blended learning

Er zijn volop mogelijkheden voor het toepassen van e-learning en Blended learning. Zo kan je de koppeling leggen met e-learningsplatforms. En met de mogelijkheden die AFAS standaard biedt kan daarmee zelfs Blended learning worden toegepast. Speelt dit voor jou? Dan nemen we dit mee in de optimalisatiekans

Kijk het webinar van 10 december 2019 terug

In dit webinar wordt dieper ingegaan op alle mogelijkheden van cursusmanagement. Een ideale voorbereiding om deze optimalisatiekans succesvol op te starten!


Stappenplan

Stappenplan

Wat ga je doorlopen als je dit proces gaat inrichten in AFAS?

1. Bepaal je doelgroep

Ga je je cursusaanbod beschikbaar stellen aan medewerkers of aan je klanten? Of wellicht allebei? Richt daar je content ook op in. Zorg voor inspirerende content, want je wilt de personen overtuigen om zich in te schrijven. Maar breng ook in kaart welke functionaliteiten je meer wil ontsluiten en wat het nog meer moet kunnen.

2. Workflows in kaart brengen

Met een eigen pagina voor de medewerker; de cursusbeheerder en de docent kan je precies die informatie laten terugkomen wat voor die rol van toepassing is.

3. Schets een ontwerp

Maak eens een ontwerp van hoe jouw cursuspagina, automatische mailing en evaluties eruit moeten zien. Je kunt hiervoor input vragen van de marketing- & communicatieafdeling of andere websites bekijken. Doe dit voordat je gaat beginnen met inrichten. Zo kunnen wij je beter helpen, weet jij waar je naartoe werkt en heb je je research vast gedaan.


Wat levert het op?

Wat levert het op?


  • One-stop-shop portaal voor al je medewerkers en/of klanten
  • Gestroomlijnde processen
  • Zelf de touwtjes in handen over het cursusaanbod
  • Eigen huisstijl en ontwerp toepasbaar
  • Uitgebreide integratie- en koppelingsmogelijkheden
Ontmoet de Succesmanager

Geïnteresseerd?

Ben je geïnteresseerd in een optimalisatiekans en wil je meer weten? Je kunt een vrijblijvende aanvraag doen om een afspraak te maken met een succesmanager. Maar je kunt ook direct een offerte-aanvraag doen voor deze optimalisatiekans!