Digitaal ondertekenen

Onderteken documenten en contracten met AFAS via de workflow. Juridisch geldig en met een grote bewijskracht.

Wat levert deze optimalisatiekans je op?

  •  Direct ondertekenen vanuit de workflow
  •  Geen papier meer nodig
  •  Via de workflow direct bij de juiste persoon

Hoeveel dagen consultancy heb je nodig?

+- 2 dagen

Functionaliteit

Algemeen

Zit dit in mijn abonnement?

HRM/ Payroll | ERP

Wat gaan we precies inrichten?

Tegenwoordig worden bijna alle documenten niet meer geprint en per post verstuurd, maar digitaal bekeken en verstuurd. Het is best vreemd dat deze documenten voor ondertekening dan nog wel worden geprint, gescand en weer verstuurd. En bij tweevoudige ondertekening wordt dit proces vervolgens op een andere plek nog eens herhaald. Omslachtig en helemaal niet meer nodig, vinden wij.

Dit heb jij straks staan:

  • Volledige inzage (audit trail)
    Alle acties in het ondertekenproces zijn volledig inzichtelijk, per persoon, met tijdstempel. Dit heeft een grote bewijskracht dan bijvoorbeeld een handtekening op een gescand document.
  • Juridisch geldige ondertekening
    De digitale handtekening is minimaal juridisch gelijk aan een gewone (natte) handtekening.
  • Ondertekenen vanaf elke werkplek
    Het tekenen van een document is snel en gemakkelijk door middel van een twee-factor bevestiging via de portal of InSite i.c.m. SMS of via de AFAS Pocket app.
  • Efficiënt proces
    Papier hoeft niet nodeloos meer te worden geprint en per post worden verzonden. Het proces gaat hierdoor ook sneller. Daarnaast kun je vanuit alle workflows automatisch documenten genereren en aanpassen.
  • Digitaal dossier
    De digitale ondertekening op het document wordt automatisch opgeslagen in het dossier in de cloud en is dus vanaf elke werkplek te benaderen.

Heb je nog vragen?

Wij beantwoorden ze graag!

 

Een offerte aanvragen is volledig vrijblijvend. Laat ons weten wat je wensen zijn en je ontvangt een advies, speciaal voor jou gemaakt.