Onboarding HRM


Yes! De implementatie gaat bijna beginnen. Maar voordat de eerste consultant langs komt, gaan we jullie zo goed mogelijk voorbereiden.

Hier lees je wat we van je nodig hebben. We vragen je de gevraagde bestanden toe te voegen aan de aanvraag. Dan gaan wij aan de slag. Heb je een vraag? Via de aanvraag kan je ons bereiken. Je vind deze hier.


Wat ga je doen?

Met onboarden gaan we de basis neerzetten. Met deze basis kan je straks een vliegende start maken wanneer de consultant langs komt. We vragen je voor het onboarden om de volgende punten aan te leveren:

  • AFAS-medewerker toegang geven tot je omgeving
  • Gebruikers tijdens de implementatie
  • Werkgever gegevens
  • InSite huisstijl
  • Functiehuis en OE's
  • Profit Communication Center
  • Citrix Receiver

SIMPLR

SIMPLR is de centrale plek van de implementatie. Hier vind je alle informatie die nodig is om de implementatie tot een succes te maken. Je vind hier het projectteam, de ingeplande consultancydagen en de taken die afgerond moeten worden tijdens de implementatie.

Neem SIMPLR door en bekijk dit goed voordat de consultant langs komt. Hierdoor weet je wat er van je verwacht wordt en ben je goed voorbereid op de eerste implementatiedag. Klik hier om naar jouw SIMPLR te gaan.

Opleidingen

Bij AFAS willen we graag dat je zoveel mogelijk zelf doet, hier heb je kennis voor nodig. Tijdens onze producttrainingen leren wij nieuwe en bestaande klanten optimaal te werken met de software. Hoe meer kennis je van ons product hebt, hoe meer je kunt gebruiken van de software. In het kader van kennis is macht proberen wij middels onze trainingen, onze klanten altijd naar een hoger niveau te tillen. Door te blijven leren kun je binnen je organisatie met de kennis die je hebt altijd blijven innoveren.

Klik hier zodat je een beeld krijgt van het cursusaanbod en om jezelf en/of je collega in te schrijven.

AFAS-medewerker toegang geven tot je omgeving

Om te kunnen starten hebben we toegang nodig tot jullie omgeving. Als je dit nog niet hebt gedaan, dien je dit eerst te doen.

Actiepunten:

  • AFAS-medewerker toegang geven tot je omgeving


Instructies voor aanleveren

In de aanvraag lees je hoe je ons toegang geeft.


Gebruikers tijdens de implementatie

De implementatie doe je (waarschijnlijk) niet alleen. Om een vliegende start te maken willen we je collega's ook graag toegang geven tot de omgeving. Ook wordt er standaard een administrator account aangemaakt.

Actiepunten:

  • Collega's doorgeven die toegang moeten krijgen tot de omgeving
  • E-mailadres administrator account doorgeven


Instructies voor aanleveren

We hebben de volgende gegevens nodig:

  • Voornaam
  • Achternaam
  • E-mailadres
  • E-mailadres administrator


Werkgever

Om de basis van de werkgever klaar te zetten hebben we een aantal vragen

De volgende informatie is nodig:

  • Wat zijn de gegevens van de werkgever?
  • Vanuit welk e-mailadres communiceert de werkgever (voor bijvoorbeeld het verstrekken van loonstroken & jaaropgaves)?
  • Welke afzender kunnen we bij dit e-mailadres noteren (bijvoorbeeld: Salarisadministratie AFAS Software)?
  • Welke CAO hebben jullie?
  • Wat zijn de kostenplaatsen?


Instructies voor aanleveren

Per werkgever hebben wij de volgende gegevens nodig:

  • Naam
  • Adres
  • Telefoonnummer & e-mailadres
  • CAO
  • Logo (in .PNG formaat)
  • Bankrekening(en) in IBAN
  • Loonheffingsnummer
  • Kostenplaatsen & dragers, vul deze volgens het onderstaande sjabloon in Excel en voeg het bestand toe aan de aanvraag.


InSite huisstijl

We willen InSite al zoveel mogelijk inrichten in jullie huisstijl. Daarvoor moeten we iets weten over jullie huisstijl.

De volgende informatie is nodig:

  • Wat zijn jullie huisstijl kleuren?
  • Wat zijn jullie huisstijl lettertypen?*
  • Welk logo wil je boven je InSite?

*AFAS werkt alleen met geselecteerde Google fonts. We kunnen niet beloven dat we jullie lettertype ondersteunen.


Instructies voor aanleveren

Let bij het aanleveren op de volgende punten:

  • Huisstijl kleuren in HEX-kleuren
  • Bij het gebruik van meerdere lettertypen (voor bijvoorbeeld kopteksten), dit graag duidelijk aangeven
  • Logo in .PNG formaat


Functiehuis

We willen ervoor zorgen dat de werkgever zoveel mogelijk ingericht is. We willen het functiehuis er alvast inzetten

  • Wat is het functiehuis?


Instructies voor aanleveren

Gebruik onderstaande Excel-bestanden. Deze bevatten de gegevens die wij minimaal nodig hebben. Aanvullende velden kan je toevoegen aan het Excel-bestand

Functies


Profit Communication Center (PCC)

Voor de integratie van Profit met Microsoft Office heb je het Profit Communication Center (PCC) nodig.

  • PCC Installeren


Instructies voor aanleveren

Je hoeft niets aan te leveren. Zorg ervoor dat je voorbereid bent op de installatie van de PCC. Klik hier om naar de pagina te gaan waar je leest wat je precies moet doen.


Citrix Receiver

Je hebt de Citrix Receiver nodig om goed met AFAS Online te kunnen werken. 

  • Citrix Receiver installeren


Instructies voor aanleveren

Je hoeft hier ook niets voor aan te leveren. Wel is het belangrijk dat bij alle gebruikers die in Profit gaan werken (InSite niet) Citrix geïnstalleerd wordt. Klik hier om de informatie over de Citrix Receiver te lezen en jullie voor te bereiden.


Tot zover het onboarden!

Zodra jij alles aangeleverd hebt gaan wij aan de slag. Heb je nog vragen? Via de aanvraag hieronder kan je ons bereiken.