Campagnebeheer

Wat levert de campagne uiteindelijk op?

Introductie

 

Door alle marketingcampagnes en klantevenementen via campagnebeheer te laten lopen en te koppelen aan de forecast is het in één oogopslag duidelijk welke campagne het hoogste rendement heeft. Hierdoor kun je je marketing middelen nog efficiënter inzetten.

Voordelen:

  • Optimale samenwerking tussen marketing en sales.
  • Doelgroep ligt vast in de campagne op het tabblad contacten.
  • Zowel vaste als variabele kosteninvoer mogelijk.

Bereid je goed voor



Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.

  1. Dossieritem
    Bepaal welk type dossieritem ook bij campagnes gebruikt kunnen worden.
  2. Selectie
    Bepaal een selectie die gebruikt kan worden bij de campagne.

Tip van de consultant


Ook de marketing afdeling draagt bij aan het verrijken van de informatie door alle klantevenementen vanaf het begin vast te leggen en op die manier inzicht te krijgen tussen kosten en opbrengsten van een gevoerde reclamecampagne of klanttevredenheidsonderzoek. 

 

Welke functionaliteit krijg je in

Wat richt je in.

1. Activering


 

De activering campagnes moet aan staan om gebruik te kunnen maken van deze functionaliteit.

Controleer dat en zet deze aan.

2. Selecties


 

Om te komen tot de doelgroep van de campagne heb je drie mogelijkheden.

Je kunt namelijk een algemene contact selectie gebruiken, of een voorgaande actie gebruiken waar de selectie al in zit, of een eigen csv-bestand gebruiken om de campagnecontacten te vullen.

Het voorkomen van dubbele contacten bij een volgende actie is eenvoudig te voorkomen met een vinkje.

3. Dossieritems


 

Bij elk type dossieritem kun je bij de bestemming ook kiezen voor campagne. Hierdoor wordt het mogelijk om dat type dan ook te koppelen aan de verschillende campagnes en zo het campagnedossier te vullen.

Uitgaande post voor het versturen van een mail binnen de campagne moet in ieder geval voor campagnes op optioneel worden gezet. 

4. Campagneacties


 

Bij iedere campagne leg je minimaal één campagneactie vast en daarin bepaal je wat je gaat doen.

Voor het organiseren van een evenement kun je echter bedenken dat je veel meer acties nodig hebt, zoals een eerste uitnodiging, nogmaals mailen, week voor evenement een herinnering, na het evenement een evaluatie.

5. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Conversie


Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Wat


 

Beschrijving


 

Advies


 

1. Type campagne

Je kunt de campagnes indelen in verschillende typen.

Denk aan mailing, event of beurs.

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Ga je nu starten met een nieuwe omgeving?


Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profitonderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Daarbij moet je denken aan aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, Insite-inrichting, autorisatie en weergaven.

Wat


 

Type


 

Beschrijving


 

Type campagne

vrije tabel

Er is een tabel met beurs, mailing en netwerkevent aanwezig.

 

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?