Communicatie bedrijfsarts

Digitaal verzuimdossier gelijk gevuld.

 

Introductie

 

De communicatie met de bedrijfsarts vindt plaats via de workflow. Er kan gekozen worden voor communicatie met de medewerker, de leidinggevende van de medewerker en met de personeelsadministratie.

Voordelen:

  • Dossier gelijk voor de bevoegden inzichtelijk.
  • Voor bedrijfsarts zichtbaar in bedrijfsportal.

Dossier

Maak je eerste workflow

 

Voorbereiding


  • Controleer of het type dossieritem Communicatie bedrijfsarts bestaat in je omgeving. Als deze er is, dan kun je aan de slag. Zo niet, dan kun je aan de slag met de inrichting.

Tip van de consultant


  • Op het moment dat je de inrichting hebt staan en wilt gaan testen, maak dan eerst een kopie van je omgeving. Je kunt dan ongestoord testen, zonder dat iemand daar 'last' van heeft.

Ben je gestart op basis van een template?


Ben je gestart op basis van een template omgeving, dan is de kans groot dat we alle onderstaande inrichting al voor je gedaan hebben. In dit geval kun je direct aan de slag!

Wat richt je in.

1. Dossieritem


Je voegt het type dossieritem Communicatie bedrijfsarts toe in Profit.

Voor dit dossieritem stel je het volgende in:

  • Dossieritems nummeren
  • Begindatum
  • Toelichting
  • Bestand koppelen
  • Dossier als vertrouwelijk markeren

Lees hier meer.

 

2. Bestemming


De bestemming van een dossieritem bepaalt in welk dossier je het item kunt insturen en raadplegen. Je kunt meerdere bestemmingen selecteren. 

Wij raden je aan om de volgende bestemmingen te selecteren:

  • Medewerker (verplicht)
  • Medewerker + verzuimmelding (optioneel)

Lees hier meer.

3. Workflow


Een workflow bestaat uit een opeenvolging van taken en acties. Voor dit type dossieritem raden we je aan om de workflow Communicatie bedrijfsarts na te bouwen.

Lees hier meer.

4. Kenmerkcombinatie


Een dossieritem heeft maximaal drie kenmerken waarin je een kenmerkwaarde kunt vastleggen. Hierdoor kun je dossieritems rubriceren en makkelijker terugvinden.

Wij raden je aan om de volgende kenmerken te gebruiken:

  • Medewerker
  • Leidinggevende
  • Personeelszaken

Lees hier meer.

 

5. In & OutSite


Je kunt het type dossieritem ook in InSite en/of OutSite (klantportal) insturen. 

Op het tabblad In & OutSite geef je aan waar het type dossieritem zichtbaar is. Vervolgens geef je een omschrijving in meervoud op. 

Lees hier meer.

6. Vrije velden


Voor dit type dossieritem gebruiken we geen Vrije velden.

Je kunt een type dossieritem uitbreiden met vrije velden, zodat je bedrijfsspecifieke gegevens aan dossieritems kunt toevoegen. Je plaatst vrije velden altijd op vrije tabbladen.

Wij raden je aan om de volgende vrije velden toe te voegen:

  • Vrij veld

Lees hier meer.

7. Profielen


Voor dit type dossieritem gebruiken we geen Profielen.

Je gebruikt profielen om voorkeurwaarden vast te leggen voor dossieritems in InSite en/of OutSite. Per type dossieritem kun je verschillende profielen toevoegen, zodat je de gebruiker kunt 'sturen' bij het aanmaken van een dossieritem in InSite of OutSite.

Lees hier meer.

8. Activeren


Als je het type dossieritem zichtbaar maakt in InSite ontstaat automatisch een gelijknamige Type pagina. Je moet dit type pagina Communicaties bedrijfsarts activeren in de eigenschappen van de site waarin je dit wilt gebruiken.

Lees hier meer.

9. Autorisatie


Een nieuw type dossieritem autoriseer je altijd. Wij raden je aan om de volgende autorisatie te gebruiken:

  • Filterautorisatie
  • Autorisatierollen
  • In & OutSite gebruikers

10. Pagina's opmaken


Elke pagina die je toevoegt voor InSite (of OutSite) maak je eerst op, zodat alle informatie duidelijk is. Bijvoorbeeld een weergave, een actie of een gerelateerde verwijzing.

Lees hier meer.

11. Plaatsen op je site


Voor het insturen van het dossieritem in InSite (en OutSite) voeg je een menu-item, banner of hyperlink toe.

Lees hier meer.

12. Signaal


Deze workflow wordt niet gestart door een signaal.

De workflow wordt gestart met het signaal [Naam signaal].

Met behulp van signalen kun je automatisch workflows starten.

Lees hier meer.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?