Contractwijziging

Andere afspraken vastleggen.

Introductie

 

Het aanpassen van het contract van je medewerker doe je via een muterende workflow voor de contractwijziging. Binnen de workflow heb je drie statussen, in behandeling, goedgekeurd en afgekeurd. Er worden geen kenmerken gebruikt. Zodra de workflow is gestart krijgt deze de status in behandeling.

Binnen de workflow zijn drie speciale acties te gebruiken. Opnieuw insturen contractwijziging, registreren contractwijziging en afkeuren contractwijziging. Door deze acties worden de gegevens wel of niet verwerkt in Profit. 

De bevestigingsbrief van de wijziging kun je aan het profiel toevoegen en digitaal laten ondertekenen. 

Voordelen:

  • Proces digitaal vanuit de manager.
  • Controle door de afdeling personeelszaken.
  • Bevestigingsbrief digitaal te ondertekenen.

Gecombineerde wijziging

Ingangsdatum bij wijziging

 

Bereid je goed voor


 

Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.

  1. Bepalen noodzaak
    Bepaal goed of het nodig is om deze functionaliteit te gebruiken. Moeten er velden op de contractregel gewijzigd worden? Of is bijvoorbeeld een functiewijziging al voldoende?
  2. Workflow route
    Bepaal hoe de workflow moet lopen. Standaard inrichting: beoordeling HRM -> Beoordeling SA -> Bevestiging naar de medewerker.
  3. Profiel maken
    Maak het profiel voor het aanmaken van de wijziging compleet met het document dat digitaal ondertekend kan worden.

Tip van de consultant


In het administratieve proces is de manager onmisbaar. Het wijzigen van het contract met daarbij de juiste ingangsdatum wordt gestart door de manager van de medewerker.

 

Welke functionaliteit krijg je in

InSite


  • Contract wijziging

Wat richt je in.

1. InSite


 

 

Als manager heb je toegang tot al je medewerkers. Alle werkzaamheden doe je binnen je HRM-portaal. Dus het wijzigen van een contract ook. 

2. Document


 

 

Het document of brief die bij de actie hoort is gekoppeld aan het profiel. 

Na de goedkeuring wordt deze via een nieuwe workflow aangeboden om deze om te zetten naar pdf-formaat en digitaal te ondertekenen.

3. Profiel


 

(optioneel)

Het type profiel is bepalend voor de aanvullende inrichting: workflow, beoordelingsprofiel, proefberekening of de te wijzigen gegevens.

Binnen een profiel leg je de voorkeurwaarde van de velden vast, zodat de invoer vereenvoudigd wordt.

Daarnaast geeft het profiel de mogelijkheid om velden Niet zichtbaar op te nemen, zodat voor de vastlegging alleen de benodigde velden ingevoerd moeten worden.

Lees hier meer.

4. Workflow


 

(optioneel)

De standaard meegeleverde workflow is goed te gebruiken en doorloopt een standaardproces.

Je kunt deze eventueel aanpassen als je werkwijze afwijkt van de standaard.

Lees hier meer.

5. Digitaal ondertekenen


 

(optioneel)

Alle personeelsdocumenten hebben de mogelijkheid om digitaal ondertekend te worden.

Hierdoor is het proces volledig digitaal en is printen van brief of contract niet meer nodig.

Lees hier meer.

6. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Conversie


Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Wat


 

Beschrijving


 

Advies


 

1. Document

De documenten zijn standaard opgemaakt

Wil je een eigen stijl of tekst, dan kun je ze aanpassen.

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Ga je nu starten met een nieuwe omgeving?


Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.

Wat


 

Type


 

Beschrijving


 

Aanmaken contractwijziging

Profiel

Het verlengen loopt via een profiel, stel dit in voor je organisatie. Verberg eventueel velden die niet gewijzigd kunnen worden.