De cursus volledig in InSite
De cursusbeheerders beschikken op de cursusbeheerportal over alle informatie die ze nodig hebben om hun functie goed te kunnen uitvoeren.
Ze kunnen direct nieuwe cursusbeschrijvingen toevoegen, zien in een oogopslag de cursusbeheer taken en kunnen alle cursusbeheer aanvragen terugzien. Ze kunnen zelf ook een cursusbeheer 'taak' insturen om zo taakgericht te kunnen werken. De te beheren cursussen zijn direct zichtbaar en beheerbaar op deze portal. Via de eigenschappen van het evenement kan de cursusbeheerder eventueel deelnemers verplaatsen en deelnemers present melden.
Dossieritems insturen In- en OutSite | Kracht van workflows |
Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
Voor de cursusbeheer portaal hoef je geen eigen site aan te maken. Dit is onderdeel van de InSite-site.
Met behulp van onderstaande stappen creëer je een InSite portal. Gebruik een kopie van een bestaande meegeleverde site en zorg voor een mooie opmaak. Omdat het een portal betreft waarop je externe leveranciers laat inloggen is het mooi om dezelfde stijl als de website te kiezen.
Deze stap is niet nodig.
Maak een nieuwe InSite-site door een bestaande over te nemen en aan te vullen.
Lees hier meer.
Voor een portal wil je altijd werken met ingelogde gebruikers. Ingelogde gebruikers krijgen toegang tot afgeschermde pagina's met eigen gegevens.
Lees hier meer.
Binnen de portal worden verschillende type dossieritems gebruikt.
De workflow die de communicatie verzorgt tussen de verantwoordelijke voor de opleiding en de medewerkers of de verkooprelatie via de klantportal.
Om informatie te kunnen delen gaan we in deze stap een documentsjabloon toevoegen. Voordeel hiervan is dat je bij de inrichting instelt wie deze documenten mag aanmaken en goedkeuren. Na publicatie komen de documenten automatisch in het nieuwsoverzicht.
Je voegt het documentsjabloon toe in Profit.
Voor dit sjabloon stel je het volgende in:
Lees hier meer.
Voor ieder documentsjabloon kun je aangeven wie deze mag aanmaken, beoordelen en lezen. Voor dit documentsjabloon adviseren wij:
Lees hier meer.
Als je het documentsjabloon zichtbaar maakt in InSite moet je dit sjabloon activeren in de eigenschappen van de site waarin je dit wilt gebruiken.
Lees hier meer.
We hebben nu een mooie workflow en documentsjabloon beschikbaar. Nu komt de laatste, maar zeker belangrijke stap: We moeten toffe pagina's maken waarop dit allemaal samenkomt. Je begint met het maken van een portalpagina. Dit is een blanco pagina waarop je alle eerder gemaakte inrichting laat samenkomen. Deze wordt het visitekaartje van het bedrijf.
Denk hierbij aan het tonen van nieuwsberichten, maar ook het tonen van lopende aanvragen of een knop waarmee je nieuwe aanvragen kunt insturen.
Deze pagina wordt het visitekaartje van je bedrijf. Hier gaan alle eerder ingerichte onderdelen samenkomen. Probeer goed na te denken wat je als afdeling wilt uitstralen!
Lees hier meer.
Bij het aanmaken van een dossieritem of documentsjabloon heeft Profit al een overzicht voor je aangemaakt waarin alle aanvragen of documenten getoond worden.
In dit geval raden we aan om een extra overzicht te maken waarin alle openstaande aanvragen te zien zijn.
Lees hier meer.
Je hebt nu een mooie pagina, waarop alles te vinden is over de [naam]. Laatste stap is om deze natuurlijk ergens in het menu te zetten of op een andere manier te zorgen dat de pagina wordt gevonden!
Lees hier meer.