Digitaal, maar persoonlijk.
Als je een geschikte kandidaat hebt voor een functie, dan start het proces van indienst melden. Dit proces start de manager in InSite. Door gebruik te maken van profielen en workflows vindt het proces volledig gecontroleerd en digitaal plaats.
Bij het indienst melden via InSite maak je automatisch een gebruiker aan, valideer je identiteitsdocumenten, voeg je persoonsdocumenten toe en krijgt de medewerker de juiste autorisatie op basis van de functie.
Medewerker (her) in dienst melden | Persoonsdocumenten | Dubbele medewerker |
Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
Door het gebruik van profielen hoef je alleen maar de ontbrekende gegevens in te vullen. Dit is niet alleen tijdsbesparend, maar voorkomt ook fouten.
Werk je met de onderwijs template, dan zijn er bij het indienst melden extra velden beschikbaar om diensttijd, onderwijstijd en directietijd vast te leggen.
Bij de instelling voor het dubbel aanmaken van een medewerker moet je bedenken dat je als medewerker twee inlognamen krijgt, twee keer een persoon en twee keer een InSite moet gaan gebruiken. Gebruik dit alleen in de situatie stagiair/werknemer of gepensioneerde medewerker/doorbetaalde medewerker na pensionering.
Als manager heb je toegang tot al je medewerkers. Alle werkzaamheden doe je binnen je HRM-portaal. Dus indienst of herindienst melden ook.
Lees hier meer.
Het document of brief die bij de actie hoort is gekoppeld aan het profiel.
Na de goedkeuring wordt deze via een nieuwe workflow aangeboden om deze om te zetten naar PDF-formaat en digitaal te ondertekenen.
(optioneel)
Het type profiel is bepalend voor de aanvullende inrichting: workflow, beoordelingsprofiel, proefberekening of de te wijzigen gegevens.
Binnen een profiel leg je de voorkeurwaarde van de velden vast, zodat de invoer vereenvoudigd wordt. Je kunt velden ook verbergen.
Als je een profiel helemaal niet gebruikt, dan kun je dit blokkeren. Hierdoor is het profiel niet meer te gebruiken op InSite.
Lees hier meer
(optioneel)
De standaard meegeleverde workflow is goed te gebruiken en doorloopt een standaardproces.
Je kunt deze eventueel aanpassen als je werkwijze afwijkt van de standaard.
Lees hier meer.
(optioneel)
Bij elke nieuwe medewerker moet je waarschijnlijk telkens weer hetzelfde pakket aan workflows aanmaken en dezelfde acties uitvoeren.
Neem alle acties op een draaiboek en de betreffende workflows worden op het juiste moment voor je aangemaakt.
Lees hier meer.
(optioneel)
Alle personeelsdocumenten hebben de mogelijkheid om digitaal ondertekend te worden.
Hierdoor is het proces volledig digitaal en is printen van brief of contract niet meer nodig.
Lees hier meer.
(checklist)
Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.
Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.
Wat
| Type
| Beschrijving
|
Indienst- herindienst melden | Profiel | Het indienst melden loopt via een profiel, stel dit voor je organisatie in. Verberg daar eventueel de velden die je niet gewijzigd wil hebben. |