Overeenkomst ondertekenen en verstrekken.
Het type dossieritem dat wordt gebruikt om de inkoopovereenkomsten door de projectleider te laten ondertekenen alvorens deze naar de inkooprelatie wordt gestuurd.
Je gebruikt dit type ook om de retour ontvangen getekende overeenkomsten op te slaan in het dossier. Het verschil wordt bepaald door het kenmerk. De workflow is voor het laten ondertekenen. Bij het vastleggen van het getekende exemplaar van de inkooprelatie gebruik je geen workflow.
Dossieritems insturen In- en OutSite | Kracht van workflows |
Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
Werk je met de beoordeling van de inkooporder voordat deze verstuurd mag worden? Start dan een nieuwe workflow op via de inkooporder workflow (-130). Dit doe je via de instelling ‘Nieuw dossieritem’. Hierdoor hoef je niet handmatig voor ‘Aanmaken inkoopovereenkomst’ te kiezen, maar gebeurt dit direct vanuit de goedgekeurde inkooporder. Hiermee wordt automatisch het contractdocument gemaakt o.b.v. de beoordeelde inkooporder. Lees hier meer over het starten van een nieuwe workflow vanuit een andere workflow. Lees hier meer over het beoordelen van inkooporders.
Met de functionaliteit ‘Documenten genereren via workflow’ kunnen we via de workflow het contractdocument eenmalig inrichten zodat de contracten altijd voldoen aan een standaard opmaak. Handig en snel! Lees hier meer over het genereren van documenten via workflows.
Je voegt het type dossieritem Inkoopovereenkomst toe in Profit.
Voor dit dossieritem stel je het volgende in:
Lees hier meer.
De bestemming van een dossieritem bepaalt in welk dossier je het item kunt insturen en raadplegen. Je kunt meerdere bestemmingen selecteren.
Wij raden je aan om de volgende bestemmingen te selecteren:
Lees hier meer.
Een workflow bestaat uit een opeenvolging van taken en acties. Voor dit type dossieritem raden we je aan om de workflow Inkoopovereenkomst na te bouwen.
Lees hier meer.
Een dossieritem heeft maximaal drie kenmerken waarin je een kenmerkwaarde kunt vastleggen. Hierdoor kun je dossieritems rubriceren en makkelijker terugvinden.
Wij raden je aan om de volgende kenmerken te gebruiken:
Lees hier meer.
Je kunt het type dossieritem ook in InSite en/of OutSite (klantportal) insturen.
Op het tabblad In & OutSite geef je aan waar het type dossieritem zichtbaar is. Vervolgens geef je een omschrijving in meervoud op.
Lees hier meer.
Voor dit type dossieritem gebruiken we geen Vrije velden.
Je kunt een type dossieritem uitbreiden met vrije velden, zodat je bedrijfsspecifieke gegevens aan dossieritems kunt toevoegen. Je plaatst vrije velden altijd op vrije tabbladen.
Wij raden je aan om de volgende vrije velden toe te voegen:
Lees hier meer.
Voor dit type dossieritem gebruiken we geen Profielen.
Je gebruikt profielen om voorkeurwaarden vast te leggen voor dossieritems in InSite en/of OutSite. Per type dossieritem kun je verschillende profielen toevoegen, zodat je de gebruiker kunt 'sturen' bij het aanmaken van een dossieritem in InSite of OutSite.
Wij raden je aan om de volgende profielen in te richten:
Lees hier meer.
Als je het type dossieritem zichtbaar maakt in InSite ontstaat automatisch een gelijknamige Type pagina. Je moet dit type pagina Inkoopovereenkomsten activeren in de eigenschappen van de site waarin je dit wilt gebruiken.
Lees hier meer.
Een nieuw type dossieritem moet altijd worden geautoriseerd. Wij raden je aan om de volgende autorisatie te gebruiken:
Elke pagina die je toevoegt voor InSite (of OutSite) moet je eerst nog opmaken zodat alle informatie duidelijk is. Bijvoorbeeld een weergave, een actie of een gerelateerde verwijzing.
Lees hier meer.
Voor het insturen van het dossieritem in InSite (en OutSite) moet je een menu-item, banner of hyperlink toevoegen.
Lees hier meer.
Deze workflow wordt niet gestart door een signaal.
Met behulp van signalen kun je automatisch workflows starten.
Lees hier meer.