Klantacceptatie

Kan de prospect als klant geaccepteerd worden?

 

Introductie

 

In de workflow Klantacceptatie wordt aangegeven welke diensten de prospect graag wil gaan afnemen van je. Verder wordt gecontroleerd of de klant als klant geaccepteerd kan worden. 

De klantacceptatie is onderdeel van de Wet toezicht accountantsorganisaties (WTA).

Voordelen:

  • Proces volledig digitaal in dossier van de verkooprelatie.
  • Grip op het proces door gebruik van workflows.
  • Snellere doorlooptijd doordat de klantacceptatie altijd te benaderen is.

Dossieritems insturen In- en OutSite

Maak je eerste workflow

 

Voorbereiding


  • Controleer of het type dossieritem Klantacceptatie al bestaat in je omgeving, dan is dit al ingericht en kun je aan de slag. Zo niet, dan kun je aan de slag met de inrichting.
  • Vraag alvast een identiteitsbewijs op als het om een persoon gaat. Bij een organisatie kun je een KvK-uittreksel opvragen.

Tip van de consultant


  • Op het moment dat je de inrichting hebt staan en wilt gaan testen, maak dan eerst een kopie van je omgeving. Je kunt dan ongestoord testen, zonder dat iemand daar 'last' van heeft.

Ben je gestart op basis van een template?


Ben je gestart op basis van een template omgeving, dan is de kans groot dat we alle inrichting op deze pagina al voor je gedaan hebben. In dit geval kun je direct aan de slag!

Om je een indruk te geven:

Wat richt je in.

1. Dossieritem


Je voegt het type dossieritem Klantacceptatie toe in Profit.

Voor dit dossieritem stel je het volgende in:

  • Dossieritems nummeren
  • Bestand koppelen
  • Bewerken buiten workflow niet mogelijk
  • Items zonder kenmerken toegestaan
  • Vrije velden gebruiken
  • Dossieritem als vertrouwelijk markeren

Lees hier meer.

2. Bestemming


De bestemming van een dossieritem bepaalt in welk dossier je het item kunt insturen en raadplegen. Je kunt meerdere bestemmingen selecteren. 

Wij raden je aan om de volgende bestemmingen te selecteren:

  • Verkooprelatie (verplicht)
  • Verkooprelatie + contact (optioneel)
  • Verkooprelatie + forecast (optioneel)

Lees hier meer.

3. Workflow


Een workflow bestaat uit een opeenvolging van taken en acties. Voor dit type dossieritem raden we je aan om de workflow Klantacceptatie na te bouwen.

Lees hier meer.

4. Kenmerkcombinatie


Een dossieritem heeft maximaal drie kenmerken waarin je een kenmerkwaarde kunt vastleggen. Hierdoor kun je dossieritems rubriceren en makkelijker terugvinden.

Wij raden je aan om de volgende kenmerken te gebruiken:

Lees hier meer.

 

 

5. In & OutSite


Je kunt het type dossieritem ook in InSite en/of OutSite (klantportal) insturen. 

Op het tabblad In & OutSite geef je aan waar het type dossieritem zichtbaar is. Vervolgens geef je een omschrijving in meervoud op. 

Bij de geselecteerde bestemmingen zet je de instelling In InSite insturen aan.

Lees hier meer.

 

 

6. Vrije velden


Je kunt een type dossieritem uitbreiden met vrije velden, zodat je bedrijfsspecifieke gegevens aan dossieritems kunt toevoegen. Je plaatst vrije velden altijd op vrije tabbladen.

Wij raden je aan om de volgende vrije velden toe te voegen:

  • Verwerken administratie
  • Btw-aangifte
  • Loonverwerking
  • Loonaangifte
  • Maand planning jaarrekening
  • IB-aangifte
  • Vpb-aangifte

Plaats alle vrije velden op het vrije tabblad Dienstverlening.

Lees hier meer.

7. Profielen


Voor dit type dossieritem gebruiken we geen Profielen.

Je gebruikt profielen om voorkeurswaarden te gebruiken bij het aanmaken van dossieritems. Per type dossieritem kun je verschillende profielen toevoegen, zodat je de gebruiker kunt 'sturen' bij het aanmaken van een dossieritem in InSite of OutSite.

Lees hier meer.

8. Activeren


Als je het type dossieritem zichtbaar maakt in InSite ontstaat automatisch een gelijknamige Type pagina. Je moet dit type pagina Klantacceptaties activeren in de eigenschappen van de site waarin je dit wilt gebruiken.

Lees hier meer.

 

 

9. Autorisatie


Een nieuw type dossieritem moet altijd worden geautoriseerd. Wij raden je aan om de volgende autorisatierollen te gebruiken:

  • Relatiebeheerder
  • Functioneel applicatiebeheer
  • Manager InSite
  • Medewerker InSite

 

10. Pagina's opmaken


Elke pagina die je toevoegt voor InSite (of OutSite) moet je eerst nog opmaken zodat alle informatie duidelijk is. Bijvoorbeeld een weergave, een actie of een gerelateerde verwijzing.

Lees hier meer.

11. Plaatsen op je site


Voor het insturen van het dossieritem in InSite (en OutSite) moet je een menu-item, banner of hyperlink toevoegen.

Lees hier meer.

12. Signaal


Deze workflow wordt niet gestart door een signaal.

Met behulp van signalen kun je automatisch workflows starten.

Lees hier meer.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?