Welke afspraken maak je met je klant?
Op de klantovereenkomst is de centrale plek waar je alle afspraken met de klant vastlegt. Uiteraard begint dat met het aanmaken van een verkooprelatie/debiteur, maar je kunt ook een nieuwe klantovereenkomst toevoegen op een bestaande klant. Op de klantovereenkomst leg je de basis voor de verdere afspraken met betrekking tot de prijzen en plaatsingen van flex medewerkers.
Klantovereenkomst | Itemset |
Het opvoeren van een klantovereenkomst is opgenomen in de flex portaal binnen InSite., de centrale plek om als organisatie voor je flex medewerkers aan de slag te gaan.
Op de klantovereenkomst leg je vast met welke itemset je gaat werken. Dit kan een klant specifieke set zijn, maar vaak kies je ervoor om per branche of cao een itemset aan te maken.
Op de klantovereenkomst leg je vast met welk permissieschema je gaat werken. Dit kan een klant specifiek schema zijn, maar vaak is er een schema met of zonder goedkeuring door de klant.
Op de klantovereenkomst leg je uiteraard ook vast voor welke functie of functies er flex medewerkers worden gezocht en geplaatst.
De naam van de functie is per klant uniek, maar gebruik de referentiefunctie om aan te duiden waaronder deze te rubriceren valt.
Lees hier meer.
Op de klantovereenkomst leg je ook vast met welk kostprijsmodel je gaat werken.
Daarmee bepaal je de berekening van de te behalen marges.
De klantovereenkomst wordt gekoppeld aan de debiteur/verkooprelatie , zodat de facturering kan plaatsvinden.
Op de stamkaart kun je diverse onderdelen specifiek voor de flex inrichten.
Bij het aanmaken van een klantovereenkomst is het mogelijk om gebruik te maken van een beoordelings- workflow. Je vult alle velden in en na de beoordeling wordt de overeenkomst daadwerkelijk aangemaakt.
(checklist)
Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.
Wat
| Beschrijving
| Advies
|
---|---|---|
1. Debiteuren | Voordat je een klantovereenkomst aan kunt maken moet dit aanwezig zijn. | Voer handmatig op of bij grote aantallen is een import beschikbaar. |
2. Itemset | Voordat je een klantovereenkomst aan kunt maken moet dit aanwezig zijn. | Voer handmatig op of bij grote aantallen is een import beschikbaar. |
3. Permissieschema | Voordat je een klantovereenkomst aan kunt maken moet dit aanwezig zijn. | Voer handmatig op of bij grote aantallen is een import beschikbaar. |
4. Kostprijsmodel | Voordat je een klantovereenkomst aan kunt maken moet dit aanwezig zijn. | Voer handmatig op of bij grote aantallen is een import beschikbaar.
|
Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.
Wat
| Type
| Beschrijving
|
Basis klantovereenkomst | Projectprofiel | Binnen het profiel worden de niet gebruikte velden niet getoond. Het profiel wordt gebruikt bij het aanmaken van een klantovereenkomst via InSite. |