Gaat het om uitleveren of inleveren?
Alle medewerkers uit je organisatie hebben de mogelijkheid om over bedrijfseigendommen te beschikken. Denk daarbij aan een auto, laptop, telefoon, maar dit kan net zo goed een kist met gereedschap of een ladder zijn. De uitlevering of het inleveren daarvan wordt via de workflow gerealiseerd.
HRM - Dossier | Maak je eerste workflow |
Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
Op het moment dat je de inrichting hebt staan en wilt gaan testen, maak dan eerst een kopie van je omgeving. Je kunt dan ongestoord testen, zonder dat iemand daar 'last' van heeft.
Heb je het type dossieritem al staan, dan zijn de drie uitgewerkte voorbeelden direct te gebruiken. Heb je andere of meer bedrijfseigendommen die worden verstrekt, maak dan extra flow's aan op basis van één van de meegeleverde workflows.
Je voegt het type dossieritem Uitlevering bedrijfseigendommen toe in Profit.
Voor dit dossieritem stel je het volgende in:
Lees hier meer.
De bestemming van een dossieritem bepaalt in welk dossier je het item kunt insturen en raadplegen. Je kunt meerdere bestemmingen selecteren.
Wij raden je aan om de volgende bestemmingen te selecteren:
Lees hier meer.
Een workflow bestaat uit een opeenvolging van taken en acties. Voor dit type dossieritem raden we je aan om de workflow levering bedrijfseigendommen na te bouwen.
Lees hier meer.
Een dossieritem heeft maximaal drie kenmerken waarin je een kenmerkwaarde kunt vastleggen. Hierdoor kun je dossieritems rubriceren en makkelijker terugvinden.
Wij raden je aan om de volgende kenmerken te gebruiken:
Lees hier meer.
Je kunt het type dossieritem ook in InSite en/of OutSite (klantportal) insturen.
Op het tabblad In & OutSite geef je aan waar het type dossieritem zichtbaar is. Vervolgens geef je een omschrijving in meervoud op.
Lees hier meer.
Je kunt een type dossieritem uitbreiden met vrije velden, zodat je bedrijfsspecifieke gegevens aan dossieritems kunt toevoegen. Je plaatst vrije velden op de medewerker/org-eenheid/functie.
Wij raden je aan om de volgende vrije velden toe te voegen van het type tabelkoppeling (bedrijfseigendommen bestellen). Standaard zijn de volgende types:
Lees hier meer.
Voor dit type dossieritem gebruiken we geen Profielen.
Je gebruikt profielen om voorkeurswaarden te gebruiken bij het aanmaken van dossieritems. Per type dossieritem kun je verschillende profielen toevoegen, zodat je de gebruiker kunt 'sturen' bij het aanmaken van een dossieritem in InSite of OutSite.
Lees hier meer.
Als je het type dossieritem zichtbaar maakt in InSite ontstaat automatisch een gelijknamige Type pagina. Je activeert dit type pagina levering bedrijfseigendommen in de eigenschappen van de site waarin je dit wilt gebruiken.
Lees hier meer.
Een nieuw type dossieritem autoriseer je altijd. Wij raden je aan om de volgende autorisatierol te gebruiken:
Elke pagina die je toevoegt voor InSite (of OutSite) maak je eerst nog op, zodat alle informatie duidelijk is. Bijvoorbeeld een weergave, een actie of een gerelateerde verwijzing.
Lees hier meer.
Voor het insturen van het dossieritem in InSite (en OutSite) voeg je een menu-item, banner of hyperlink toe.
Lees hier meer.
De workflows worden gestart met de signalen:
Voeg deze signalen toe of deblokkeer ze.
Lees hier meer.