Administratief digitaal vertrek realiseren.
Met deze muterende workflow ben je als medewerker in staat om je eigen uitdiensttreding op te starten. Uiteraard kan je manager jou ook uit dienst melden. Naast de datum uit dienst kun je nog een aantal andere zaken laten vastleggen: op wiens initiatief het ontslag plaatsvindt en de reden van vertrek. Dit levert een schat aan informatie op waar je als bedrijf je beleid op kunt aanpassen of bijsturen.
Let op:
Het veld E-mail privé vul je in bij de uitdiensttredende medewerker, zodat de digitale communicatie met de “oud”-medewerker blijft bestaan.
Uit dienst melden |
Wil je dit niet bij de medewerker leggen maar bij de manager, dan kan dan ook. De start van de workflow maakt ook onderdeel uit van de HRM-portaal.
De tabel Uit dienst (reden) heeft standaard elf opties. Het kan zo zijn dat dit niet toereikend is. Pas dan de tabel aan.
De tabel Uit dienst (initiatief) heeft standaard de optie voor medewerker en werkgever. Pas de tabel aan als daar behoefte aan is.
Er zijn diverse signalen die worden gebruikt nadat de medewerker uit dienst gaat. Het betreft signalen die toekomstige fouten gaan voorkomen. Denk daarbij aan een medewerker die nog als verantwoordelijke gekoppeld of nog niet geblokkeerd is, zodat de toegang tot InSite of Profit blijft bestaan.
(optioneel)
Het type profiel is bepalend voor de aanvullende inrichting van het profiel.
Welke workflow, beoordelingsprofiel, proefberekening of welke aanvullende gegevens je nog meer wilt muteren.
Binnen een profiel leg je de voorkeurwaarde van de velden vast, zodat de invoer vereenvoudigd wordt.
Daarnaast geeft het profiel de mogelijkheid om velden Niet zichtbaar op te nemen, zodat voor de vastlegging alleen de benodigde velden ingevoerd moeten worden.
Lees hier meer.
(optioneel)
De standaard meegeleverde workflow gaat van de instuurder naar de personeelsadministratie. Deze kan goedkeuren of afkeuren. Als het proces in je organisatie anders loopt, dan kun je de workflow aanpassen.
Lees hier meer.
(checklist)
Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.
Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.
Wat
| Type
| Beschrijving
|
Uitdienst | Dossier/workflow | Om medewerker administratief uit dienst te melden en te zorgen voor privé e-mailadres. |