Mobiliteit

Optimaal inzicht in alle vervoermiddelen binnen jouw organisatie.

Introductie

Met de inrichting van het mobiliteit ben je in staat om alle kenmerken van de vervoermiddelen vast te leggen, inclusief een registratie van gekoppelde medewerkers, schademeldingen, boetes en onderhoudshistorie. 

Voordelen:

  • Dashboard met inzicht in uitstootcategorie of labelcategorie.
  • Koppeling naar de RDW.
  • Basis voor bijtelling en eigen bijdrage voor payroll.
  • Alle functionaliteit ook in InSite.

Voorbereiding


  • Bepaal of je jouw vervoermiddelen wilt vastleggen in Profit. 

  • Bepaald welke vervoermiddelen je wilt vastleggen.

  • Voeg eerst je vervoermiddelen toe en leg daarna de koppeling met de medewerker.

Tip van de consultant


Je kunt ook een algemene “pool” auto inzetten. Dan zet je het vinkje bij algemeen gebruik aan en koppel je geen medewerkers aan de auto.

Welke functionaliteit krijg je in

Profit


 

Wat richt je in.

1. Vrije tabellen


 


Vul de vrije tabellen voor merk, model en brandstof aan als de waarde niet voorkomt in de meegeleverde tabellen.

Meer weten over hoe je een vrije tabel kunt onderhouden lees je hier.

2. Leasemaatschappij


 


Maak de leasemaatschappij aan bij de instantie en koppel deze vervolgens aan de werkgever waar deze wordt gebruikt.

Als je meerdere leasemaatschappijen gebruikt voor het leveren van de vervoermiddelen, maak je meerdere instanties aan.

 

3. Dossier


 


Alle gegevens die je graag digitaal wilt bewaren van het vervoermiddel stop je in het dossier.

Bij de inrichting van het type dossieritem zul je dan bij bestemming extra Vervoermiddel als optioneel moeten instellen.

4. PCC


 

(optioneel)

Om de auto informatie bij de RDW op te kunnen vragen moet het Profit Communication Center (PCC) geïnstalleerd zijn.

Lees hier meer…

5.Onderhoudsregistratie


 

(optioneel)

Met dit onderdeel ben je in staat om de bijzonderheden van het onderhoud of schade vast te leggen.

Voeg eventueel extra type onderhoud toe zoals bandenwissel of inspectiebeurt of APK.

 

6. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Conversie

Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Wat


 

Beschrijving


 

Advies


 

1. Werkgever

Om vervoermiddelen te kunnen koppelen heb je een werkgever nodig.

Als je die nog niet hebt, maak er dan één aan.

2. Medewerker

Omdat de medewerker aan het vervoermiddel gekoppeld gaat worden, heb je deze nodig.

Zorg dat de medewerkers zijn opgevoerd in de omgeving, of maak ze aan. 

3. Auto

Alle in gebruik zijnde vervoermiddelen moeten aangemaakt worden.

Bij grote aantallen is het aan te raden de import functie te gebruiken.

Dit vind je nu al standaard in Profit

We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Ga je nu starten met een nieuwe omgeving?

Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.

Wat


 

Type


 

Beschrijving


 

Merk, model, brandstof, energielabel

Tabellen

De tabellen om de vervoermiddelen te categoriseren, en zodoende het BI dashboard te vullen zijn met de meest gangbare indeling aanwezig.

 

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?