Onderwijsdocumenten

Akten en contracten.

Introductie

 

Binnen het onderwijs heb je te maken met heel veel tijdelijke dienstverbanden, oproepkrachten en vervanging bij ziekte. Immers er moet iemand voor de klas staan. Om al deze dienstverbanden van een juist contract te voorzien maak je binnen Profit gebruik van onderwijsdocumenten. Dat kan zowel voor nieuwe dienstverbanden als ook voor uitbreidingsdienstverbanden en vervangingsdienstverbanden. Laat deze digitaal ondertekenen door de medewerker en je hebt geen papier meer nodig.

Uiteraard kun je de documenten aanpassen, zodat het logo van de school of bestuur op het document komt te staan en zelfs het adres van de schoollocatie.

Voordelen:

  • Digitaal ondertekenen is goed voor het milieu.
  • Per werkgever instelbaar.
  • Per onderwijslocatie te specificeren.

Digitaal ondertekenen

Documenten in Profit

 

Voorbereiding


  • Verzamel de benodigde logo's en adresgegevens van de onderwijslocaties.
  • Verzamel ook de BRIN-nummers.

Tip van de consultant


Door de grote hoeveelheden aan contracten en de daarbij behorende documenten is het digitaal ondertekenen daarvan een must.

 

Welke functionaliteit krijg je in

Profit


  • Onderwijsdocumenten

Wat richt je in.

1. Onderwijsinstelling


 

Voor het vermelden van het adres op de onderwijsdocumenten maak je per locatie een onderwijsinstelling aan.

Lees hier meer.

2. Cao


 

Voor de verschillende arbeidsovereenkomsten kun je de documenten op cao niveau koppelen. Deze worden dan als voorkeur overgenomen naar de werkgever.

Lees hier meer.

3. Werkgever


 

Per werkgever leg je de te gebruiken documenten vast, zodat deze bij elke aanstelling of verlenging gebruikt worden.

Lees hier meer.

4. Workflow


 

 

De workflow onderwijsdocument zorgt ervoor dat de gegenereerde documenten digitaal kunnen worden ondertekend door de medewerker.

Je kunt afwijken van de standaard van de werkgever zodat de documenten geprint of gemaild worden.

Lees hier meer.

5. Aanpassen


 

(optioneel)

Alle documenten kun je aanpassen door er een kopie van te maken. In de kopie zet je vervolgens het logo goed en dan zijn de documenten bruikbaar.

Lees hier meer.

 

 

6. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Conversie


Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Wat


 

Beschrijving


 

Advies


 

1. Onderwijsinstelling

Voor de gekoppelde adresgegevens in de documenten moet je de onderwijsinstelling opvoeren.

Voer deze handmatig in en voor grote aantallen is een import beschikbaar.

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Ga je nu starten met een nieuwe omgeving?

 

Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.

Wat


 

Type


 

Beschrijving


 

Onderwijsdocumenten

Document

Alle voorbeeld akten en aanstellingen.

 

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?