Overleden medewerker

Een draaiboek voor het uitdienst melden van een overleden medewerker. 

Introductie

We hopen dat je er nooit mee te maken hoeft te krijgen, het overlijden van een medewerker. Toch kan het voorkomen, en dan is het fijn om te weten waar je in Profit rekening mee moet en kan houden. Want behalve de belangrijke zaken, kan je in Profit ook het menselijke aspect een rol geven.

 

Voordelen:

  • Eén keer inrichten en je Profit maakt de workflows aan wanneer dit nodig is.
  • Alle acties via workflow af te handelen.
  • Taken niet naar één persoon maar naar een gebruikersgroep.

Draaiboek

Bereid je goed voor


Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat. 

  1. Draaiboektaken
    Er zijn een aantal taken die uitgevoerd geregeld moeten worden, maar naast die zaken zullen er ook op het menselijke aspect taken zijn waar je graag aan wilt denken. 

Tip van de consultant


Op het moment dat je de inrichting hebt staan en wilt gaan testen, maak dan eerst een kopie van je omgeving. Je kunt dan ongestoord testen, zonder dat iemand daar 'last' van heeft.

 

Ben je gestart op basis van de template?

Ben je gestart op basis van een template omgeving, dan is de kans groot dat we alle inrichting op deze pagina al voor je gedaan hebben. In dit geval kun je direct aan de slag!

Wat richt je in.


Raadpleeg de volgende help-items:

Inrichting uitdienst (HRM)

 

1. Profiel


 

 

De overleden medewerker meld je uitdienst met een apart profiel. Voeg daarvoor een nieuw profiel toe op basis van het type "Uitdienst".

Binnen het profiel koppel je de uitdienst workflow welke je wilt gebruiken. Dit kan een aanvulling zijn op de 'Standaard' workflow of een aparte workflow.

De contexten kunnen worden gevuld met voorkeurswaarden.  

2. Draaiboek


 

  Binnen het draaiboek leg je alle activiteiten vast in regels. Dit draaiboek koppel je aan het uitdienstprofiel.

3. Draaiboekregel


 

Binnen het draaiboek leg je regels vast. Deze regels noemen we draaiboekregels. Bij elke regel leg je het profiel, de gebruikersgroep en de omschrijving vast.

Je kunt een vervolgtaak koppelen, dit is een extra actie die in de workflow beschikbaar komt. 

Bepaal wanneer de draaiboektaak gegenereerd moet worden. 

 

4. Workflow


 

 

De standaard meegeleverde workflow zorgt ervoor dat de taken in je "to do" lijstje terecht komen en als je de taak uitgevoerd hebt kun je deze afhandelen.

 

5. Geplande taak


 

Plan altijd een de geplande taak Genereren draaiboektaken in, dan heb je er geen omkijken, De workflows worden automatisch gegenereerd o.b.v. de draaiboektaken. 

 

 

 

 

6. Standaard inrichting


 

  (checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?