Een draaiboek voor het uitdienst melden van een overleden medewerker.
We hopen dat je er nooit mee te maken hoeft te krijgen, het overlijden van een medewerker. Toch kan het voorkomen, en dan is het fijn om te weten waar je in Profit rekening mee moet en kan houden. Want behalve de belangrijke zaken, kan je in Profit ook het menselijke aspect een rol geven.
Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
Op het moment dat je de inrichting hebt staan en wilt gaan testen, maak dan eerst een kopie van je omgeving. Je kunt dan ongestoord testen, zonder dat iemand daar 'last' van heeft.
De overleden medewerker meld je uitdienst met een apart profiel. Voeg daarvoor een nieuw profiel toe op basis van het type "Uitdienst".
Binnen het profiel koppel je de uitdienst workflow welke je wilt gebruiken. Dit kan een aanvulling zijn op de 'Standaard' workflow of een aparte workflow.
De contexten kunnen worden gevuld met voorkeurswaarden.
Binnen het draaiboek leg je alle activiteiten vast in regels. Dit draaiboek koppel je aan het uitdienstprofiel.
Binnen het draaiboek leg je regels vast. Deze regels noemen we draaiboekregels. Bij elke regel leg je het profiel, de gebruikersgroep en de omschrijving vast.
Je kunt een vervolgtaak koppelen, dit is een extra actie die in de workflow beschikbaar komt.
Bepaal wanneer de draaiboektaak gegenereerd moet worden.
De standaard meegeleverde workflow zorgt ervoor dat de taken in je "to do" lijstje terecht komen en als je de taak uitgevoerd hebt kun je deze afhandelen.
Plan altijd een de geplande taak Genereren draaiboektaken in, dan heb je er geen omkijken, De workflows worden automatisch gegenereerd o.b.v. de draaiboektaken.
(checklist)
Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.