Overplaatsing

Zelfde functie maar dan in een ander team.

Introductie

 

Het overplaatsen van een medewerker doe je met een muterende workflow voor de overplaatsing. Als manager ben je in staat om een overplaatsing door te voeren voor een medewerker die niet onder je valt.

Er is een alternatief beschikbaar om de overplaatsing door de personeelsadministratie te laten verrichten, waarbij er ongeautoriseerd in het medewerkerbestand wordt gekeken. 

Er worden drie statussen gebruikt binnen deze workflow. In behandeling, goedgekeurd en afgekeurd. Er worden geen kenmerken gebruikt. Zodra de workflow is gestart krijgt deze de status in behandeling. 

Er zijn drie speciale acties te gebruiken. Opnieuw insturen overplaatsing, registreren overplaatsing en afkeuren overplaatsing. Door deze acties worden de gegevens wel of niet verwerkt in Profit. 

Voordelen:

  • Ongeautoriseerd kun je de manager van de nieuwe afdeling de overplaatsing in gang laten zetten.
  • Controle door de afdeling personeelsadministratie.
  • Bevestigingsbrief digitaal te ondertekenen.

 

Dienstverband
(functiewijziging en uitdienst)

 

Voorbereiding


Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.

  1. Autorisatie
    Zorg dat alle managers rechten hebben op de eigen medewerkers en de actie overplaatsen.
  2. Profiel
    Maak het profiel voor het aanmaken van de wijziging compleet met het document dat digitaal ondertekend kan worden.

Tip van de consultant


In het administratieve proces is de manager onmisbaar. Het vastleggen van een overplaatsing met daarbij de juiste ingangsdatum wordt gestart door de nieuwe manager van de medewerker.

 

Welke functionaliteit krijg je in

InSite


  • Overplaatsing

Wat richt je in.

1. InSite


 

Als manager heb je toegang tot al je medewerkers. Bij de ongeautoriseerde overplaatsing kun je alle medewerkers selecteren. 

Alle werkzaamheden doe je binnen je HRM-portaal. 

2. Document


 

Het document of de brief die bij de actie hoort is gekoppeld aan het profiel. 

Na de goedkeuring wordt deze via een nieuwe workflow aangebonden om deze om te zetten naar pdf-formaat en digitaal te ondertekenen.

3. Profiel


 

(optioneel)

Het type profiel is bepalend voor de aanvullende inrichting: workflow, beoordelingsprofiel, proefberekening of de te wijzigen gegevens.

Binnen een profiel leg je de voorkeurwaarde van de velden vast, zodat de invoer vereenvoudigd wordt.

Daarnaast geeft het profiel de mogelijkheid om velden Niet zichtbaar op te nemen, zodat voor de vastlegging alleen de benodigde velden ingevoerd moeten worden.

Lees hier meer.

4. Workflow


 

(optioneel)

De standaard meegeleverde workflow is goed te gebruiken en doorloopt een standaardproces.

Je kunt deze eventueel aanpassen als je werkwijze afwijkt van de standaard.

Lees hier meer.

5. Digitaal ondertekenen


 

(optioneel)

Alle personeelsdocumenten hebben de mogelijkheid om digitaal ondertekend te worden.

Hierdoor is het proces volledig digitaal en is printen van een brief of contract niet meer nodig.

Lees hier meer.

 

 

6. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Conversie


Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Wat


 

Beschrijving


 

Advies


 

1. Document

De documenten zijn standaard opgemaakt.

Wil je een eigen stijl of tekst, dan kun je dit aanpassen.

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Ga je nu starten met een nieuwe omgeving?


Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.

Wat


 

Type


 

Beschrijving


 

Aanmaken overplaatsing

Profiel

De overplaatsing loopt via een profiel, stel dit in voor je organisatie. Verberg eventueel velden die niet gewijzigd kunnen worden.

 

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?