Zelfde functie maar dan in een ander team.
Het overplaatsen van een medewerker doe je met een muterende workflow voor de overplaatsing. Als manager ben je in staat om een overplaatsing door te voeren voor een medewerker die niet onder je valt.
Er is een alternatief beschikbaar om de overplaatsing door de personeelsadministratie te laten verrichten, waarbij er ongeautoriseerd in het medewerkerbestand wordt gekeken.
Er worden drie statussen gebruikt binnen deze workflow. In behandeling, goedgekeurd en afgekeurd. Er worden geen kenmerken gebruikt. Zodra de workflow is gestart krijgt deze de status in behandeling.
Er zijn drie speciale acties te gebruiken. Opnieuw insturen overplaatsing, registreren overplaatsing en afkeuren overplaatsing. Door deze acties worden de gegevens wel of niet verwerkt in Profit.
Dienstverband |
Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
In het administratieve proces is de manager onmisbaar. Het vastleggen van een overplaatsing met daarbij de juiste ingangsdatum wordt gestart door de nieuwe manager van de medewerker.
Als manager heb je toegang tot al je medewerkers. Bij de ongeautoriseerde overplaatsing kun je alle medewerkers selecteren.
Alle werkzaamheden doe je binnen je HRM-portaal.
Het document of de brief die bij de actie hoort is gekoppeld aan het profiel.
Na de goedkeuring wordt deze via een nieuwe workflow aangebonden om deze om te zetten naar pdf-formaat en digitaal te ondertekenen.
(optioneel)
Het type profiel is bepalend voor de aanvullende inrichting: workflow, beoordelingsprofiel, proefberekening of de te wijzigen gegevens.
Binnen een profiel leg je de voorkeurwaarde van de velden vast, zodat de invoer vereenvoudigd wordt.
Daarnaast geeft het profiel de mogelijkheid om velden Niet zichtbaar op te nemen, zodat voor de vastlegging alleen de benodigde velden ingevoerd moeten worden.
Lees hier meer.
(optioneel)
De standaard meegeleverde workflow is goed te gebruiken en doorloopt een standaardproces.
Je kunt deze eventueel aanpassen als je werkwijze afwijkt van de standaard.
Lees hier meer.
(optioneel)
Alle personeelsdocumenten hebben de mogelijkheid om digitaal ondertekend te worden.
Hierdoor is het proces volledig digitaal en is printen van een brief of contract niet meer nodig.
Lees hier meer.
(checklist)
Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.
Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.
Wat
| Type
| Beschrijving
|
Aanmaken overplaatsing | Profiel | De overplaatsing loopt via een profiel, stel dit in voor je organisatie. Verberg eventueel velden die niet gewijzigd kunnen worden. |