Gekoppeld aan?
Het hoogste niveau binnen CRM is de organisatie of persoon. Daaronder zit gekoppeld de verkooprelatie, inkooprelatie, werknemer, cliënt IB en gebruiker. Binnen Profit gaan we voor eenmalige vastlegging, waardoor velden als postadres en adres op de persoon worden bijgehouden. Wijzigt er dan een adres, dan is het adres gelijk in alle gekoppelde entiteiten aangepast. De velden van de persoon worden gebruikt op loonstrook en jaaropgave rapporten.
Aanvullende velden | CRM in InSite |
Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
Gebruik voor het opvoeren van een relatie bij voorkeur InSite, omdat je de profielen voor de invoer volledig kunt sturen en toespitsen op je eigen organisatie. Wil je het opvoeren in Profit doen, houd dan rekening met het onderstaande.
Door bij het opvoeren van de gekoppelde entiteit het vinkje aanvullende velden vullen aan te zetten kun je gelijk de organisatievelden invoeren.
De nummering van de organisatie en personen gaat automatisch. Bij de instellingen van de omgeving staat standaard ingesteld dat de personen en organisaties in dezelfde reeks zitten.
Lees hier meer.
Het gebruik van eigen naam, meisjesnaam en geboortenaam is instelbaar per persoon. Wil je de persoonsgegevens gebruiken voor een medewerker, dan moet het vinkje geboortenaam apart vastleggen aan staan. Het gebruik naam veld bepaalt hoe de naam wordt weergegeven op de verschillende output.
De aanvullende persoonsgegevens zoals BSN, geboortedatum, geboorteland en burgelijke staat leg je uiteraard voor de medewerkers vast. Dat kan ook voor alle (contact)personen van je relaties.
Naast het onderdeel van heb je standaard de mogelijkheid om de vrije verbanden aan te maken die specifiek voorkomen in je relatiebestand.
Lees hier meer.
De bankrekening van de relatie ligt op het hoogste niveau vast. Hierdoor is het bankrekeningnummer te gebruiken bij alle entiteiten die gekoppeld zijn aan de organisatie.
Lees hier meer.
De foto van de persoon wordt gebruikt bij het inloggen, wie is wie weergave en op vele pagina's binnen InSite.
Lees hier meer.
Om bij het maken van een brief of e-mail de juiste aanhef te gebruiken vul je de juiste code in.
Er kunnen twee titels worden opgegeven.
Lees hier meer.
De taal van de organisatie is van belang voor het gebruik van de standaardrapporten.
Voor de talen Engels, Frans en Duits zijn er vertalingen beschikbaar.
Lees hier meer.
(checklist)
Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.
Wat
| Beschrijving
| Advies
|
---|---|---|
1. Branche | Voor het onderverdelen van de organisaties in de branches waar je actief bent. | Gebruik de bestaande codes en voeg eventueel nieuwe toe. |
2. Verband | Het type verband dat je wilt vastleggen tussen de personen onderling. | Voer deze handmatig op.
|
Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.
Wat
| Type
| Beschrijving
|
Titel | Data | De meest voorkomende titels in Nederland zijn aanwezig in de omgeving. |