Je verkooprelatie heeft altijd inzicht in de gegevens die je met hem wilt delen over zijn project.
Via OutSite kunnen je relaties projecten van hun organisatie altijd raadplegen. Deze portal maakt de dienstverlening transparant en geeft de relaties direct inzicht in het proces. Dit levert je niet alleen tevreden relaties op, maar het geeft structuur in de externe communicatie en controle over het volledige proces.
PSS inrichten | PSS sitebeheerder |
Voor de functionaliteit Aanmaken project in OutSite voeg je projectprofielen toe. Voor elk projectprofiel dat je toevoegt wordt een profielspecifieke pagina gegenereerd in OutSite.
Voor de Projecten portal activeer je de typen pagina Projecten. Je kunt ook Teams activeren als je de functionaliteit voor raadplegen van teams en teamleden beschikbaar wilt stellen.
Lees hier meer.
Voeg de pagina Projecten toe aan het menu van de site. Op deze portalpagina beschik je automatisch over de gegevens van projecten. Het menu van de site bepaalt de manier waarop een bezoeker door de site navigeert. Via het menu krijgt de bezoeker toegang tot de verschillende pagina's en processen.
Lees hier meer.
Kan je verkooprelatie een dossieritem raadplegen in OutSite dat is vastgelegd op zijn project? Dit kan alleen als je een contact bent in het team van het project.
Lees hier meer.
(optioneel)
Je kunt de projectkaart met alle relevante gegevens tonen in OutSite, waar de klant hem kan raadplegen. Dit moet je eerst instellen.
Lees hier meer.
(optioneel)
Je kunt als sitebeheerder per teamrol een specifieke projectpagina inrichten en onderhouden in OutSite. Op deze pagina leg je vast welke projectgegevens in OutSite zichtbaar zijn voor teamleden met deze rol.
Lees hier meer.
Een teamlid bij de klant kan voortgang boeken op een projectactiviteit.
Bij de teamrol van het externe teamlid moet ingesteld zijn dat dit toegestaan is. De rol Externe projectleider heeft de meeste rechten.
Lees hier meer.
(checklist)
Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.
Wat
| Beschrijving
| Advies
|
---|---|---|
1. Projectprofiel | Om het opvoeren van een project te vereenvoudigen maak je gebruik van een projectprofiel. | Maak deze eerst handmatig aan. |
2. Projectgroep | Dit is een verplicht veld voor het groeperen van je projecten. | Maak deze handmatig aan. |
3. Team | Werk je in standaard teams of werk je per project met een specifiek team. | De standaard teams maak je eerst handmatig aan. |
4. Verkooprelatie | Om de projecten te factureren moet je de juiste verkooprelatie koppelen. | Maak deze handmatig aan, of bij grote aantallen is er een import beschikbaar. |
5. Medewerker | De projectleider, of teamlid zijn medewerkers binnen Profit. | Maak deze handmatig aan, of bij grote aantallen is er een import beschikbaar. |
6. Projectstatus | Maak vooraf eventueel meer projectstatussen aan. | Maak deze eerst handmatig aan. |
Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.
Wat
| Type
| Beschrijving
|
Projectportal | Inrichting | Op de OutSite pagina van de projecten vind je alles wat van belang is terug. |