Project in OutSite

Je verkooprelatie heeft altijd inzicht in de gegevens die je met hem wilt delen over zijn project.

Introductie

 

Via OutSite kunnen je relaties projecten van hun organisatie altijd raadplegen. Deze portal maakt de dienstverlening transparant en geeft de relaties direct inzicht in het proces. Dit levert je niet alleen tevreden relaties op, maar het geeft structuur in de externe communicatie en controle over het volledige proces.

Voordelen:

  • OutSite is 24 uur per dag, 7 dagen per week te benaderen.
  • Relaties zien hun eigen project- en teamgegevens in een overzicht zien.
  • Relaties vinden in het digitaal projectdossier de documentatie makkelijk terug.

 

PSS inrichten

PSS sitebeheerder

 

Voorbereiding


  • Voordat de gebruikers van OutSite bij de Projectenportal kunnen voeg je het menu aan de site toe en activeer je de typen pagina's voor Projecten in de site.

Tip van de consultant


Voor de functionaliteit Aanmaken project in OutSite voeg je projectprofielen toe. Voor elk projectprofiel dat je toevoegt wordt een profielspecifieke pagina gegenereerd in OutSite.

Welke functionaliteit krijg je in

Wat richt je in.

1. Type pagina activeren


 

Voor de Projecten portal activeer je de typen pagina Projecten. Je kunt ook Teams activeren als je de functionaliteit voor raadplegen van teams en teamleden beschikbaar wilt stellen.

Lees hier meer.

 

2. Menu-item aanmaken


 

Voeg de pagina Projecten toe aan het menu van de site. Op deze portalpagina beschik je automatisch over de gegevens van projecten. Het menu van de site bepaalt de manier waarop een bezoeker door de site navigeert. Via het menu krijgt de bezoeker toegang tot de verschillende pagina's en processen.

Lees hier meer.

 

3. Projectdossier


 

Kan je verkooprelatie een dossieritem raadplegen in OutSite dat is vastgelegd op zijn project? Dit kan alleen als je een contact bent in het team van het project.

Lees hier meer.

 

4. Projectkaart


 

 (optioneel)

Je kunt de projectkaart met alle relevante gegevens tonen in OutSite, waar de klant hem kan raadplegen. Dit moet je eerst instellen.

Lees hier meer.

 

5. Teams


 

(optioneel)

Je kunt als sitebeheerder per teamrol een specifieke projectpagina inrichten en onderhouden in OutSite. Op deze pagina leg je vast welke projectgegevens in OutSite zichtbaar zijn voor teamleden met deze rol.

Lees hier meer.

6. Voortgang


 

 

Een teamlid bij de klant kan voortgang boeken op een projectactiviteit.

Bij de teamrol van het externe teamlid moet ingesteld zijn dat dit toegestaan is. De rol Externe projectleider heeft de meeste rechten.

Lees hier meer.

7. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Conversie


Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Wat


 

Beschrijving


 

Advies


 

1. Projectprofiel

Om het opvoeren van een project te vereenvoudigen maak je gebruik van een projectprofiel.

Maak deze eerst handmatig aan.

2. Projectgroep

Dit is een verplicht veld voor het groeperen van je projecten.

Maak deze handmatig aan.

3. Team

Werk je in standaard teams of werk je per project met een specifiek team.

De standaard teams maak je eerst handmatig aan.

4. Verkooprelatie

Om de projecten te factureren moet je de juiste verkooprelatie koppelen.

Maak deze handmatig aan, of bij grote aantallen is er een import beschikbaar.

5. Medewerker

De projectleider, of teamlid zijn medewerkers binnen Profit.

Maak deze handmatig aan, of bij grote aantallen is er een import beschikbaar. 

6. Projectstatus

Maak vooraf eventueel meer projectstatussen aan.

Maak deze eerst handmatig aan.

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Ga je nu starten met een nieuwe omgeving?

 

Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.

Wat


 

Type


 

Beschrijving


 

Projectportal

Inrichting

Op de OutSite pagina van de projecten vind je alles wat van belang is terug.

 

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?