Digitaal de verhoging of verlaging doorvoeren.
Het aanpassen van het salaris van je medewerkers doe je via de muterende workflow voor de salariswijziging. Binnen de workflow heb je drie statussen. In behandeling, goedgekeurd en afgekeurd. Er worden geen kenmerken gebruikt. Zodra de workflow is gestart krijgt deze de status in behandeling.
Binnen de workflow zijn drie speciale acties te gebruiken. Opnieuw insturen salariswijziging, registreren salariswijziging en afkeuren salariswijziging. Door deze acties worden de gegevens wel of niet verwerkt in Profit.
De bevestigingsbrief van de wijziging kun je aan het profiel toevoegen en digitaal laten ondertekenen.
Salariswijziging |
Digitaal ondertekenen |
Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
In het administratieve proces is de manager onmisbaar. Het toekennen van een salarisverhoging met daarbij de juiste ingangsdatum wordt gestart door de manager van de medewerker.
Als manager heb je toegang tot al je medewerkers. Alle werkzaamheden doe je binnen je HRM-portaal. Dus salaris wijzigen ook.
Het document of de brief die bij de actie hoort is gekoppeld aan het profiel.
Na de goedkeuring wordt deze via een nieuwe workflow aangeboden om deze om te zetten naar pdf-formaat en digitaal te ondertekenen.
(optioneel)
Het type profiel is bepalend voor de aanvullende inrichting: workflow, beoordelingsprofiel, proefberekening of de te wijzigen gegevens.
Binnen een profiel leg je de voorkeurwaarde van de velden vast, zodat de invoer vereenvoudigd wordt.
Daarnaast geeft het profiel de mogelijkheid om velden Niet zichtbaar op te nemen, zodat voor de vastlegging alleen de benodigde velden ingevoerd moeten worden.
Lees hier meer.
(optioneel)
De standaard meegeleverde workflow is goed te gebruiken en doorloopt een standaardproces.
Je kunt deze eventueel aanpassen als je werkwijze afwijkt van de standaard.
Lees hier meer.
(optioneel)
Alle personeelsdocumenten hebben de mogelijkheid om digitaal ondertekend te worden.
Hierdoor is het proces volledig digitaal en is printen van een brief of contract niet meer nodig.
Lees hier meer.
(checklist)
Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.
Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.
Wat
| Type
| Beschrijving
|
Aanmaken salariswijziging | Profiel | Het wijzigen van salaris loopt via een profiel, stel dit in voor je organisatie. Verberg eventueel velden die niet gewijzigd kunnen worden. |