Een samenstelling van diverse medewerkers en contacten die samen aan een project werken.
In een team kun je je eigen medewerkers of contacten van de klant een rol geven binnen één en hetzelfde project. Je kan verschillende teamrollen toekennen.
Er wordt onderscheid gemaakt tussen twee typen teams:
Teams | Aanmaken via workflow |
Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
Je kunt teams integreren met de voorcalculatie en de nacalculatie: bij een nieuwe voorcalculatie kun je van de medewerkers in de voorcalculatie een specifiek team maken.
Voor de nacalculatie kun je instellen dat alléén teamleden van het team dat gekoppeld is aan het project op het project kunnen boeken.
Voordat je gebruik kunt maken van teams en teamrollen autoriseer je de menu's, acties en tabbladen.
Lees hier meer.
Een teamrol is de rol die een medewerker of contact in het team heeft.
Standaard beschik je over drie teamrollen:
Je kunt zelf teamrollen toevoegen en onderhouden. Per teamrol geef je aan of de rol beschikbaar is in InSite of OutSite en of de rol in InSite of OutSite mag onderhouden.
Je kunt verschillende teams samenstellen. Je kunt kiezen voor een:
Je vult het team met teamleden. Per teamlid geef je de rol op die je wilt toekennen.
Als je een voorkeur werksoort vult wordt deze overgenomen als het teamlid uren boekt op het project.
Lees hier meer.
(optioneel)
Je past de boekingslay-out voor het vastleggen van de voorcalculatie aan, als je van de medewerkers in de voorcalculatie een team wilt kunnen maken of bijwerken als je de voorcalculatie wijzigt.
Lees hier meer.
Het is instelbaar dat bij nieuwe specifieke teams de teamnaam en omschrijving automatisch worden gevuld met het projectnummer als teamnaam en de omschrijving van het project als omschrijving van het team.
Let op:
Je kunt dit alleen instellen voor specifieke teams. Voor een algemeen team moet je altijd zelf de omschrijving invullen.
Lees hier meer.
Een algemeen team kun je toevoegen en direct koppelen aan een project als je een nieuw project toevoegt. Je kunt een algemeen team ook achteraf aan een bestaand project koppelen via de weergave Team of via de eigenschappen van een project.
Lees hier meer.
Voeg een specifiek team toe via de eigenschappen van een project als je dit team alleen wilt koppelen aan één project.
Toevoegen van een specifiek team is ook mogelijk via een voorcalculatie als aan het project nog geen algemeen team is gekoppeld.
Lees hier meer.
(optioneel)
Je kunt van de medewerkers in de voorcalculatie een specifiek team maken of je kunt een specifiek team via de voorcalculatie uitbreiden. Er mag dan aan het project niet al een generiek team gekoppeld zijn.
Lees hier meer.
Per project kun je instellen dat alléén de projectteamleden nacalculatie mogen boeken op het betreffende project. Hiermee voorkom je dat niet-teamleden uren op projecten boeken.
De instelling Nacalculatie boeken alleen toestaan voor teamleden is aanvullend op geldigheidscombinaties die voor het project van toepassing zijn. Als je deze instelling aanvinkt bij een project, dan geldt dit voor het boeken van Nacalculatie per regel, Nacalculatie per periode en Nacalculatie per week.
Lees hier meer.
(checklist)
Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.
Wat
| Beschrijving
| Advies
|
---|---|---|
1. Teamleden importeren | Je kunt teamleden importeren. Bij het importeren geldt dat alleen een nieuw team kan ontstaan als de import nieuwe teamleden bevat. | Je kunt bij het importeren twee velden aanvinken waarmee je kunt regelen of er nieuw teams aangemaakt worden of nieuwe leden aan bestaande teams worden toegevoegd. |
Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.
Wat
| Type
| Beschrijving
|
Teamrollen | Data | Standaard worden drie teamrollen meegeleverd: externe projectleider, interne projectleider en teamlid. |