Start je Profit-tegel niet? 

 Doorloop onderstaande checklist 

Op deze pagina lees je wat je kan doen als je Profit-tegel niet start.   

1. Versie Citrix Receiver


Controleer of je de juiste versie van Citrix hebt geïnstalleerd.

Controleer of Citrix Workspace/ Receiver is geïnstalleerd en controleer de versie.

  1. Ga naar je verborgen pictogrammen in je taakbalk (zie afbeelding). 
  2. Heb je géén icoontje van Citrix? Download en installeer Citrix Workspace/ Receiver.


Heb je Citrix al geïnstalleerd? Controleer of je over de juiste versie beschikt.
De versie die wij adviseren is de Workspace app, versie 1904.

  1. Ga naar je verborgen pictogrammen en klik met je rechtermuisknop op het icoontje van Citrix.
  2. Klik op Advanced Preferences. Controleer de versie achter de tekst Version.
  3. Beschik je niet over de juiste versie? Deïnstalleer je huidige Citrix Receiver via het configuratiescherm.
  4. Download en installeer vervolgens de juiste versie van Citrix Workspace/ Receiver.



2. Installatie opschonen en opnieuw installeren


Schoon je Citrix Workspace/ Receiver installatie op en installeer Citrix opnieuw.

Soms raakt een bestand beschadigd of kan het gebeuren dat een foutief bestand bij het opnieuw installeren niet goed wordt vervangen door Windows. Citrix heeft hiervoor een Receiver Clean-Up Utility. Download ReceiverCleanupUtility.zip. Werkt deze link niet? Kopieer deze link in je browser: https://profitdownload.afas.nl/download/profit_tools/ReceiverCleanupUtility.zip

  1. Pak het ZIP-bestand uit.
  2. In de map waar je het ZIP-bestand hebt uitgepakt, dubbelklik je op ReceiverCleanupUtility.exe om de clean up te starten. 
  3. Klik op Run en geef toestemming dat dit bestand wijziging mag aanbrengen op je computer.
  4. Er opent een scherm. Druk op Enter om door te gaan.
  5. Citrix Receiver wordt nu van je computer verwijderd. Je krijgt een melding als het deïnstalleren voltooid is.
  6. Installeer na het voltooien van de Clean up Citrix Receiver opnieuw. Gebruik hiervoor deze pagina.
  7. Herstart je computer na het opnieuw installeren van Citrix Receiver.



3. Windows Updates


Zorg dat je computer bij is met Windows Updates.

Zorg dat je computer volledig bij is met Windows Updates. Herstart je computer opnieuw na het bijwerken van de Windows Updates en controleer of er nog meer updates zijn.



4. Adblocker uitschakelen


Schakel je Adblocker tijdelijk uit.

Blokkeer je advertenties in je browser? Dan wordt er nog wel eens (onbedoeld) teveel tegengehouden. Mogelijk ook het starten van Profit. Schakel daarom je Adblocker tijdelijk uit. Vernieuw vervolgens de pagina met CTRL + F5.



5. Netwerk controleren


Controleer of het op een andere computer wel werkt

Controleer of de Profit-tegel wel start op een andere computer. Zo niet? Dan ligt het aan het netwerk. Neem in dat geval contact op met je systeembeheerder. Vraag je systeembeheerder de stappen uit dit artikel onder het kopje Netwerk en dataverkeer door te nemen.




Vragen?

Neem contact op met de beheerder van jouw organisatie.