SLA AFAS PROFIT - Hoofdstuk 3: Continuïteit van de dienstverlening

3   Continuïteit van de dienstverlening

We waarborgen de continuïteit van onze software voor de looptijd (inclusief verlengingsopties) van de overeenkomst voor de broncodes, de SaaS-dienst, het werken in de cloud en de Beschikbaarheid van data.

We bedienen 12.000 klanten en 3,5 miljoen medewerkers ontvangen hun loonstrook via onze software. We werken hierbij met een abonnementsmodel voor het gebruik van onze software via onze SaaS-dienst AFAS Online. Onze klanten betalen voor het gebruik hiervan een vast bedrag per maand. Het aantal gebruikers of medewerkers (de licentie-aantallen) die gebruik maken van onze software bepaalt het te betalen bedrag. Deze inkomsten zijn onze primaire inkomstenbron en bieden een solide basis van doorlopende inkomsten.

In 2024 bedroeg de licentiewaarde meer dan 277 miljoen euro. De solvabiliteit was 85% en er was ruim 191 miljoen euro aan eigen vermogen beschikbaar om de continuïteit te waarborgen. Verder is er geen vreemd vermogen opgenomen, wat betekent dat de kans op faillissement zeer klein is. Om de zeer kleine kans die nog overblijft uit te sluiten, hebben we een continuïteitsregeling opgezet met de volgende onderdelen:

  • In geval van een faillissement van het datacenter, zet het datacenter de dienstverlening voort totdat er een continuïteitsplan is afgesproken.
  • Bij een faillissement van AFAS zal het datacenter tot 2 weken na faillissement de dienstverlening voortzetten. Voordat de dienstverlening stopt, gaat het datacenter in overleg met de curator om de dienstverlening te behouden en financiële verplichtingen zeker te stellen.
  • Je hebt altijd de mogelijkheid om al je gegevens te exporteren in gangbare formats zoals CSV of XML.

Bekijk ook