Doe eens gek, word een geek!

Wat voor type AFAS beheerder ben jij? Blijf je repetitieve taken eindeloos herhalen? Of investeer je liever eenmalig extra tijd om een proces slim te automatiseren? Laten we eerlijk zijn: een Succesbeheerder kiest natuurlijk voor de laatste optie. Oké, misschien vinden je collega’s je een geek. Dat is dan maar even zo. Als het wel lukt, word jij er in ieder geval heel blij van. Bovendien ben jij de held, omdat iedereen profiteert van jouw mindset en doorzettingsvermogen.

Over ónze mindset bestaat geen twijfel. Bij AFAS kiezen we sowieso voor automatiseren en standaardiseren. Je kunt denken dat we daarin wat doorslaan, maar het heeft ons geen windeieren gelegd. Processen lopen soepel, er zijn minder fouten en werken is ook veel leuker.

Winst ligt aan de streep

Toch snappen we dat het allemaal niet vanzelf gaat. Natuurlijk betekent automatiseren dat je moet investeren; in kennis, communicatie en tijd. En in het begin kost het ook zeker meer tijd dan handmatig doormodderen. En helaas zullen sommige collega’s je dat tijdens je ontwikkelproces ook graag aanwrijven. Maar geen zorgen, de toegevoegde waarde ligt aan de eindstreep. Je durf om te investeren zorgt voor persoonlijke triomf én leuker werk voor je collega’s. Want je bent wel geek, maar natuurlijk niet haatdragend.

Hoe gaat dat in de praktijk ongeveer in zijn werk?

 

In één keer goed

Hoewel automatiseren en AFAS zo goed mogelijk inzetten je uitdagingen zijn, begrijpen we ook dat je soms wat hulp kunt gebruiken. Je kunt terecht bij het Help Center en ook de mensen van AFAS Support staan altijd voor je klaar om vragen te beantwoorden. Soms wil je echter gewoon meters maken. En een bepaald proces in één keer goed inrichten. Je komt er alleen niet aan toe of hebt het idee dat je net nog wat kennis te kort komt. Voor kleinere inrichtingsvragen kun je prima bij AFAS Servicemanagement terecht. Maar wat doe je als een compleet proces wilt inrichten?

Pak optimalisatiekansen

Het is misschien een geruststellende gedachte dat je niet alleen bent. Veel collega-Succesbeheerders hebben vergelijkbare uitdagingen.

Hoe regel ik de onboarding van nieuwe mensen?
Hoe richt ik mijn CRM slim in?
Hoe bouw ik een Werken bij-site in OutSite?

Om je te helpen en te voorkomen dat je het wiel opnieuw moet uitvinden, hebben we een heel stel optimalisatiekansen uitgewerkt. Met deze 'best practices' kunnen we je vanuit de template helpen om snel specifieke processen in te richten. Als aangeeft wat je wilt, geven wij vooraf aan hoeveel tijd we daarvoor nodig denken te hebben. Zo weet je zeker dat je de kans binnen een paar dagen verzilvert.

Durf te investeren

We begrijpen dat je het liefst alles zelf doet. En dat is ook de uitdaging en lol van je rol als Succesbeheerder. Soms moet je gewoon slim zijn en durven investeren. Als je dat doet, weet je zeker dat je weer voldoende tijd overhoudt om ook andere processen te automatiseren. Geen zorgen dus, je blijft gewoon een geek! 

Als je investeert in oplossingen voor de lange termijn wordt je nog wel eens voor 'gek' versleten. Terwijl je eigenlijk een geek bent met toegevoegde waarde voor jouw organisatie.