HR-afdeling De Rijke houdt regie automatisering in eigen hand

"Elke mutatie die vaker dan eenmalig voorkomt, is ondergebracht in een workflow"

De implementatie bij De Rijke ging van start in 2014: “We kozen voor een gefaseerde aanpak, omdat we in eerste instantie vertrouwen wilden opbouwen in het nieuwe systeem. Niet alleen bij onze medewerkers in het bedrijf, maar ook op onze eigen afdeling” zegt HR-manager Ilona Corbeau. Dat de software de eerste loonstrook in 2015 probleemloos produceerde, leverde daar een positieve bijdrage aan. “Van papieren processen voor mutaties, verlof en declaraties naar een volledig digitale omgeving is nogal een omschakeling”, aldus Ilona. “Daar hebben we ruim de tijd voor genomen.” De livegang van het nieuwe intranet viel samen met de introductie van een nieuwe huisstijl.

Benieuwd naar het hele verhaal van Baetsen?


Over De Rijke

Opgericht in 1945 is het zelfstandig familiebedrijf uitgegroeid tot een multinational met meer dan 1.300 medewerkers en 26 vestigingen in 7 Europese landen en een joint venture in het Midden-Oosten. De dienstverlening van De Rijke is gebaseerd op drie pijlers: Supply Chain Solutions, Warehousing & Value Added Logistics en Transport.