Nooit meer denken: Help! Mijn InSite is lelijk!

Marije Papenburg verklapt je alle geheimen

Bij AFAS start iedereen zijn dag met een kop koffie of thee én InSite. Het helpt enorm dat we hierin alles van AFAS herkennen. Maar hoe zorg je dat ook jouw InSite er aantrekkelijk uitziet, zodat jouw collega’s zich er thuis voelen? En dan bij voorkeur zonder dat je hier dagen aan kwijt bent. Op Succestival helpt Media & Content medewerker Marije Papenburg je op weg zodat jij nooit meer hoeft te denken: Help! Mijn InSite is lelijk!

Heb je nog een hele oude InSite? Of is er ooit een poging gedaan er iets moois van te maken, maar komt dit niet meer goed uit de verf? Dan is het zeker tijd om je InSite aan te pakken. Wij snappen dat je als AFAS Beheerder geen webdesigner bent. Jouw prioriteit ligt bij de functionaliteit. Toch mag je het belang van de styling niet onderschatten. De looks zijn superbelangrijk als je collega’s wilt stimuleren InSite te gebruiken. Tegelijkertijd kan het best een klus zijn om te zorgen dat InSite er goed uitziet. Je wilt bijvoorbeeld wel dat alles perfect aansluit bij de huisstijl en de look & feel overal hetzelfde is. 

Kies de basisinstellingen en AFAS doet de rest

InSite goed neerzetten kost tijd en die is schaars. Daarom zien we regelmatig dat alles één keer goed ingericht wordt en daarna is de focus weg. Dat is zonde en hoeft niet. Wij gaan je helpen. Met Profit 1 kun je nu een standaardthema activeren. Als jij de basisinstellingen voor je kleuren en lettertype kiest, doet AFAS de rest.

Dezelfde uitstraling met een paar klikken

Vóór Profit 1 moest je alle thema-instellingen per pagina instellen. In de praktijk schiet het bijhouden van deze instellingen er vaak bij in. Met het standaardthema voeren we aanpassingen nu in één keer door op elke pagina. Met een paar klikken heeft je hele InSite direct dezelfde uitstraling.

Het standaardthema is op dit moment nog een bèta-versie. Bèta betekent in dit geval dat het standaardthema nog in ontwikkeling is. Het is al wel functioneel, maar nog niet volledig. Met het standaard thema is het supereenvoudig om je InSite volledig up-to-date te houden. Wat je daar allemaal mee kan doen? Marije laat je graag zien hoe je dat slim doet en vooral ook waar je op moet letten voor het beste resultaat.

InSite: hoe je het niet wil
 

InSite: hoe je het wel wil 

Toch je eigen thema?

Het standaardthema is natuurlijk heel praktisch, maar als je meer wilt, is de sessie van Marije ook zeker interessant. Je kunt nog steeds je eigen thema’s ontwikkelen en die voor alle pagina’s uitrollen. Als je daarvoor kiest, kun je helemaal los met kleuren, design en lettertypes. Zoals gezegd kost dat misschien iets meer tijd maar met profielen en slimme tips, heb je toch snel de InSite die perfect bij je organisatie past. 

Maak van jouw InSite het visitekaartje

Laat je inspireren en ontdek alles over het nieuwe standaardthema in Profit 1. Of profiteer van andere handige tips om te zorgen dat InSite het visitekaartje van je organisaties is. Kom naar de sessie ‘Help! Mijn InSite is lelijk!’ op Succestival op 14 september en je weet zeker dat je collega’s hier voortaan hun dag starten (met een kop koffie of thee natuurlijk).

Standaardthema voor InSite

Marije laat zien hoe je heel eenvoudig je InSite up-to-date houdt en hoe alles perfect aansluit bij je huisstijl.