Start vandaag nog met déze functionaliteit! – 4 Productpitches

(Of in ieder geval morgenochtend)

De Productmanagers van AFAS luisteren graag naar onze klanten. Door de software constant te verbeteren, willen zij jou en je collega’s de beste werkervaring bieden. Tijdens de Dag van de AFAS Beheerder daagden we ze uit om niet alleen maar vooruit te kijken. Want ook tussen de bestaande functionaliteit zitten zeker nog juweeltjes waar je als organisatie direct van kunt profiteren. Daarom pitchen ze voor een bestaande functionaliteit die je vandaag nog kunt oppakken. Wat is jouw favoriet?

Pitch 1: Makkelijk taken delegeren met het delegatiemodel

AFAS legt verantwoordelijkheden graag waar ze horen: bij de mensen in de lijn. Bij AFAS noemen we dat Employee Self Service (ESS) en Management Self Service (MSS). Af en toe komt er wel veel op je bord terecht of heb je even een andere focus. Dan is het superfijn als een collega een of meer taken tijdelijk overneemt. Of dat nou gaat om een het verlenen van verlof of het begeleiden van een gesprekscyclus, hij of zij moet dan wel de juiste rechten hebben. Het delegatiemodel biedt daarvoor de perfecte oplossing.

Juist geen extra werk

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je je inloggegevens aan je collega geeft. Dat is bij AFAS een doodzonde. Met het delegatiemodel draag je taken met een paar muisklikken over. Je deelt een delegatie uit middels een Workflow in InSite en je collega heeft direct de juiste rechten. Hij of zij ziet dan meteen wat er moet gebeuren. Op die manier is delegeren een fluitje van een cent. Met als extra voordeel dat je wel altijd inzicht houdt in alles wat je collega afhandelt.

Iets voor jou? Bekijk de video hierboven of check het Help Center!

Pitch 2: Nog sneller en eenvoudiger uren boeken met een wizard

Kevin Voges kent weinig mensen die het echt leuk vinden om hun uren te boeken. Dat voelt toch vaak als een verplicht nummer waar je zo het liefst zo lang mogelijk mee wacht. Met de AFAS Pocket app is die drempel gelukkig al wat lager. Toch blijft het een werkje wat eigenlijk nooit echt goed uitkomt.  Hoe mooi is het dan dat uren boeken nog soepeler en sneller kan? Met de wizard uren boeken, richt je snel de ideale flow in voor je collega’s.

Niets meer te klagen

En jij hebt ook niets te klagen want je richt zo’n flow letterlijk binnen vijf minuten in. Door daar even tijd in te investeren, maak je het nog makkelijker om de juiste keuzes te maken bij uren invoeren. Door het proces op te splitsen zijn er weliswaar iets meer stappen. Maar deze stappen zijn wel duidelijker en logischer, waardoor je uren sneller en met minder fouten invoert. Met de wizard neem je mensen aan de hand mee door het proces. Uren invoeren voelt dan nooit meer als corvee.

Iets voor jou? Bekijk de video hierboven of check het Help Center!

Pitch 3: Meer grip op inkoop met OCI-koppelingen

Iedereen koopt weleens iets online. Populaire webshops zoals Bol.com of Coolblue maken dat zo makkelijk mogelijk. Het aanbod staat overzichtelijk op je scherm en met een paar klikken heb je de volgende dag een pakketje in de bus. Omdat mensen daar in hun privéleven aan gewend zijn, verwachten ze volgens Niels Vogel op hun werk dezelfde ervaring. Natuurlijk is het belangrijk dat mensen toegang hebben tot de producten om hun werk te doen. Toch wil je als bedrijf wel grip op het inkoopproces en de budgetten houden. OCI-koppelingen brengen deze twee werelden samen. 

Geen onverwachte kosten

Bij AFAS willen we medewerkers direct bij het inkoopproces betrekken. En OCI-koppelingen maken dat nog eenvoudiger. Je collega’s bestellen direct vanuit InSite in de webwinkel of catalogus van geselecteerde leveranciers. Hierdoor zijn voorraden en prijzen altijd actueel. Deze koppeling is naadloos en eenmaal besteld, wordt het proces verder afgerond in InSite. Als je inkoop aan de voorkant goed inricht, krijgt iedereen snel wat hij of zij nodig heeft. Dit alles op basis van de juiste inkoopvoorwaarden, inclusief goedkeuring en een directe koppeling met je budgetten. Dit voorkomt verrassingen met facturen of onverwachte kosten achteraf. AFAS biedt momenteel al bijna 40 OCI-koppelingen met leveranciers en dat aantal blijft groeien.

Iets voor jou? Bekijk de video hierboven of check het Help Center!

Pitch 4: Periode dichtzetten

Benno Welmers pitcht voor een functionaliteit waar salarisadministrateurs heel gelukkig van worden: het dichtzetten van een periode. Als salarisadministrateur wil je borgen dat de salarissen op tijd en correct uitbetaald worden. Maar last minute wijzigen kunnen zorgen voor een rode salarisverwerkingscockpit. Het gevolg? Alles moet opnieuw verwerkt worden. En feitelijk moet je alles opnieuw controleren.

Door de periode dicht te zetten borg je dat de salarisverwerking in principe niet meer wijzigt. Maar via de verschillenperiode behoud je de flexibiliteit om last minute wijzigen apart te controleren en gecontroleerd door te zetten naar de dichtgezette periode. Op deze wijze creëer je rust en controle in de salarisverwerking.

Iets voor jou? Bekijk de video hieronder of check het Help Center!