Voor Gerard Nijboer is deze vraag een no-brainer: Contractbeheer. Organisaties verspillen nog te veel geld omdat ze hun contracten niet goed op orde hebben. De afspraken met leveranciers zijn letterlijk overal en nergens opgeborgen. In Excell, SharePoint of in een la bij een collega. Hierdoor weet niemand precies wat de afspraken zijn rondom tijdschriftabonnementen, de leasecontracten, softwarelicenties of verzekeringen. Dat is vervelend omdat je precies wilt weten wat je moet betalen, wat de condities zijn, hoe lang de afspraken lopen en wanneer je een factuur kunt verwachten. Allemaal onzekerheden waar je als bedrijf grip op wilt hebben.
De module Contractbeheer in Profit geeft je die controle en nog veel meer. Alle afspraken zijn centraal opgeslagen, inclusief de financiële verplichtingen. Dat is prettig voor de budgettering en wanneer leveranciers factureren, worden de facturen automatisch gematcht. Naast inzicht en overzicht via een dashboard zorgen workflows dat je niet voor onaangename financiële verrassingen komt te staan. Inkoop gebeurt automatisch volgens de gemaakte afspraken en als een termijn verloopt, start de workflow ‘contract verlengen’ automatisch. Waar wacht je nog op?