Vandaag nog aan de slag met deze functionaliteit?

Drie pitches van Productmanagers Gerard, Kevin & Bart

De Productmanagers van AFAS lopen graag voor de troepen uit. En dat moet ook. Tijdens de AFAS Open delen ze ieder jaar vol enthousiasme de nieuwste functionaliteit. Toch is het soms goed om een pas op de plaats te maken. En te beseffen wat Profit allemaal nú al biedt. Tijdens de laatste Dag van de AFAS beheerder daagden we de Productmanagers uit om hun favoriete bestaande functionaliteit te pitchen. De opdracht was: met welke plug-and-play functionaliteit moeten Succesbeheerder vandaag nog aan de slag? En vooral waarom.

Pitch 1: Contractbeheer

Voor Gerard Nijboer is deze vraag een no-brainer: Contractbeheer. Organisaties verspillen nog te veel geld omdat ze hun contracten niet goed op orde hebben. De afspraken met leveranciers zijn letterlijk overal en nergens opgeborgen. In Excell, SharePoint of in een la bij een collega. Hierdoor weet niemand precies wat de afspraken zijn rondom tijdschriftabonnementen, de leasecontracten, softwarelicenties of verzekeringen. Dat is vervelend omdat je precies wilt weten wat je moet betalen, wat de condities zijn, hoe lang de afspraken lopen en wanneer je een factuur kunt verwachten. Allemaal onzekerheden waar je als bedrijf grip op wilt hebben.

Geen onaangename verrassingen

De module Contractbeheer in Profit geeft je die controle en nog veel meer. Alle afspraken zijn centraal opgeslagen, inclusief de financiële verplichtingen. Dat is prettig voor de budgettering en wanneer leveranciers factureren, worden de facturen automatisch gematcht. Naast inzicht en overzicht via een dashboard zorgen workflows dat je niet voor onaangename financiële verrassingen komt te staan. Inkoop gebeurt automatisch volgens de gemaakte afspraken en als een termijn verloopt, start de workflow ‘contract verlengen’ automatisch. Waar wacht je nog op?

Cursusmanagement en het organiseren van bedrijfsevents kan volgens Kevin Voges een echt hoofdpijndossier zijn. Of je nou een training organiseert of het jaarlijkse tafelvoetbaltoernooi, het kost meestal veel tijd. Je moet een uitnodiging maken, een locatie regelen, een teamindeling maken en het programma rondsturen. Best veel gedoe dus.

Een complete flow

Hoe doe je dat slimmer? In AFAS Profit richt je met een documentsjabloon snel een cursus in met alle praktische zaken. Van een maximumaantal deelnemers tot een complete communicatie flow. Op InSite maak je vervolgens met een paar muisklikken een pakkende uitnodiging in een banner of nieuwsbericht. Via de workflow kan iedereen zich dan direct inschrijven. Met een bevestigingsmail en een reminder is de communicatie afgedekt. Bovendien beheert een deelnemer zijn eigen inschrijving. Een event cursus is met AFAS zo geregeld. Zo heb je alle tijd om te werken aan je tafelvoetbal-skills. 

 

Pitch 3: Werving en Selectie

The war for talent is losgebarsten. Dit jaar verwacht het UWV 1,2 miljoen nieuwe vacatures, waarvan de helft moeilijk in te vullen is. Bedrijven moet echt alles uit de kast halen om het juiste talent binnen te halen. Bart Grootveld is ervan overtuigd dat Werving en Selectie een belangrijk wapen is in de strijd om nieuwe medewerkers. Sollicitanten willen in een gespreid bedje komen. Ze eisen een naadloze ervaring en willen vooral geen dubbele informatie invoeren. Sollicitant Self Service helpt je om een interessante werkgever te zijn en te blijven.

Geen onnodige stappen of vertraging

Het complete traject van een online sollicitatie tot de in dienst melding is in AFAS volledig geautomatiseerd en geïntegreerd. Iemand maakt met een paar muisklikken een vacature aan en publiceert die meteen op OutSite. Een geïnteresseerde sollicitant vult zijn of haar gegevens in en het proces is gestart. Relevante gegevens worden centraal vastgelegd en de verantwoordelijke medewerker stuurt en monitort alle stappen, inclusief alle relevante communicatie. Dit voorkomt onnodige stappen of vertraging. Als de sollicitatie succesvol verloopt, volgt automatisch de on-boarding. Ook die is vanzelfsprekend strak geregeld. Het contract wordt digitaal aangeboden en ondertekend, en de facilitaire dienst zorgt voor een welkomstpakket op de eerste dag. Implementeer Sollicitant Self Service vandaag nog en sla een belangrijke slag in de strijd om het beste talent!