Het nieuwe inloggen op AFAS Online geeft aan: Geen omgeving beschikbaar!

Inloggen via afasonline.nl ( login.afasonline.com) Citrix Receiver methode.

Na het inloggen op het nieuwe platform van AFAS Online, kan het zijn dat je de melding krijgt: Geen omgeving beschikbaar.

Dit kan verschillende redenen hebben: 

1. Je omgeving is nog niet verplaatst naar het nieuwe platform.
   
Controleer via je klantportaal beheerder hier jullie overgangsdatum naar het nieuwe platform.
    Open het dossieritem 'Checklist overstap naar het nieuwe inloggen' om jouw overstapdatum te zien.
 
2. Je hebt een snelkoppeling / favoriet toegevoegd naar de portal op het moment dat je omgevingen nog niet overgezet waren.
   
Je komt dan terecht op de volgende pagina:  https://login.afasonline.com/Portal/NoApps 



    Om dit te voorkomen, kan je het beste naar AFASONLINE.NL gaan (zonder www).



3. Je gebruiker is geblokkeerd in de omgeving of heeft geen rechten voor Profit Windows. Volg hiervoor de stappen onderaan.

Als jullie reeds verhuisd zijn naar het nieuwe platform, maar je blijft de melding krijgen, dan kan je het volgende controleren met de applicatiebeheerder van Profit ( dit is niet AFAS, maar iemand binnen je eigen organisatie):

Algemeen / Beheer / Autorisatietool / Tabblad 'Onderhoud gebruikers'
Dubbelklik op de gebruiker om de eigenschappen te openen.