Updaten met een lokale installatie

Is er een nieuwe versie van de software beschikbaar? Dan installeer je deze zelf. Op deze pagina vind je een checklist met alle informatie die voor jou belangrijk is om zorgeloos over te stappen!

Wat te doen bij een nieuwe versie van AFAS Profit!


 Doorloop de Checklist en stap zorgeloos over! 

Voor de installatie

  • Communiceer op tijd naar je medewerkers wanneer je de nieuwe versie gaat installeren, zodat alle gebruikers op dat moment zijn uitgelogd.
  1. Maak vóór de installatie van de nieuwe versie een reservekopie.
  2. Zet de Profit Batch Service en de Profit Update Service uit.
  3. Blokkeer de omgeving(en).
  4. Zorg dat je een ondersteunde uitvoering van Microsoft SQL 2016/2017 hebt geïnstalleerd.
  5. Het artikel 'Nieuw in Profit' op de Klantportal is een belangrijke bron van informatie bij een nieuwe versie. Uitleg over alle nieuwe gave functionaliteit vind je hier terug! Voor een overzicht van alle opgeloste issues raadpleeg je de Releasenotes.

Installatieprocedure

  1. Download de nieuwste versie van de software op het Update Center.
  2. Installeer de nieuwe versie (tijdens de installatie kan er niet gewerkt worden in Profit Windows en InSite).
  3. Installeer Patch 1 van de initiële verzamelpatch-pagina op het Update Center voordat je converteert.
  4. Voer de omgevingsconversie uit.
  5. Installeer de overige patches van de initiële verzamelpatch-pagina.
  6. Installeer eventuele andere relevante patches van het Update Center.
  7. Zet de Profit Batch Service en de Profit Update Service weer aan.
  8. Deblokkeer de omgeving(en).

Na de installatie

  • Installeer de nieuwste update van het PCC
  • Controleer na de installatie van een nieuwe versie of er nieuwe tabbladen, acties en/of menu-items zijn bijgekomen. Standaard delen wij op nieuwe onderdelen geen rechten uit. 
  • Controleer na de installatie van een nieuwe versie of je kan inloggen in Profit en InSite. Lukt het niet om in te loggen?
    • Profit: Bekijk de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.
    • InSite: Publiceer je Site opnieuw. Lees onder het kopje 'Site opnieuw publiceren'  hoe je dit doet. 




Bekijk ook deze bronnen

Veelgestelde vragen




De veelgestelde vragen


  • Ik kan niet inloggen op InSite: 'Het is tijdelijk niet mogelijk om in te loggen / Deze pagina is tijdelijk niet beschikbaar'.
    Je krijgt deze melding omdat bij het installeren van een nieuwe versie de Profit Update Service automatisch wordt gestopt.  

Handig om te weten


  • Problemen met het exporteren van weergaven, analyses, documenten, rapporten of het vastleggen van e-mails?
    Bekijk de veelgestelde vragen over het PCC.

  • Je moet minimaal beschikken over Profit 2016 om te kunnen updaten naar de nieuwste versie.