Rapportages met een zo laag mogelijke drempel beschikbaar maken voor je collega's.
Houd er rekening mee dat je een paar uur bezig bent met de inrichting.
De inrichting is niet ingewikkeld (beginbaas), maar enige kennis van de software is wel vereist.
Voor dit stappenplan gaan we ervan uit dat je al een rapport klaar hebt staan. Controleer of de data klopt en of het rapport er aantrekkelijk uitziet. Daar scoor je punten mee!
Geef in de definitiecategorie aan dat je het rapport op InSite kan gebruiken. Zorg er daarnaast ook voor dat het rapport juist geautoriseerd wordt voor de juiste gebruikersgroepen aan de hand van de juiste definitiegroepen.
Maak een integratiepagina aan in InSite.
Gelijk een tip: groepeer al je rapporten binnen één type integratie. Hiervoor moet je een nieuw type integratie aanmaken. Noem deze bijvoorbeeld: 'Rapporten op InSite'. Zo heb je één grote noemer waaronder je al je rapporten beschikbaar stelt. Dit doe je in Profit via Algemeen - In/OutSite - Type Pagina - Actieknop 2 - Nieuwe type integratie.
Activeer de pagina in je site. Dit doe je in Profit onder Algemeen - In & OutSite - Open de eigenschappen van je site - Tabblad type pagina.
Draai het rapport op InSite. Dit doe je door naar de pagina 'Overzicht rapporten' te gaan en het juiste rapport te draaien. Zodra je dat gedaan hebt en het rapport gedraaid is, kopieer je de URL van de pagina. Deze heb je straks nodig.
Maak een nieuwe pagina aan op InSite. In de beheermodus ga je naar Nieuw - Pagina. Kies hier het type integratiepagina die je zojuist gemaakt hebt. Bij de integratie URL voer je de URL in die je bij de vorige stap gekopieerd hebt. Publiceer vervolgens de pagina. Je rapport staat nu op InSite!
Autoriseer de pagina voor de juiste functionaliteit. Voeg daarna de pagina op de plek toe waar je het rapport wilt tonen, dit kan uiteraard als pagina-onderdeel.
Autoriseer eerst het rapport voor jezelf.