In Profit 3 is er een aansluiting gemaakt tussen de financiële journaalposten en de subadministraties CRM, Ordermanagement, Projecten en Abonnementen.
Je kunt nu van alle journaalposten en journaalpostregels de herkomst zien. Je hebt inzicht in de subadministraties op verschillende nieuwe tabbladen bij de eigenschappen van journaalposten en journaalpostregels. Deze tabbladen zijn toegevoegd aan alle schermen waar financiële mutaties te zien zijn.
Bij contractbeheer is een nieuwe methode toegevoegd voor het berekenen van verplichtingen vanuit een contract, namelijk op basis van factuurwaarde van de leverancierscyclus.
Met deze nieuwe methode kun je het factuurbedrag en de factuurcyclus van de leverancier opgeven, maar ook het pro rata bedrag voor de eerste maand en voor de laatste maand (in geval van een willekeurige begin- of einddatum). Het pro rata bedrag wordt voor de eerste en laatste periode berekend, maar kun je aanpassen. De totale contractwaarde wordt hierbij dan berekend als de som van alle verplichtingen.
Op deze manier stem je de uit een contractregel gegenereerde verplichtingen beter af met de door een leverancier in rekening gebrachte termijnen. Hierdoor zal ook het matchen van je inkoopfacturen met verplichtingen beter verlopen.
Daarnaast is bij het aanmaken van een contract een handig tussenscherm toegevoegd, zodat je direct al de te genereren verplichtingen ziet.
Het journaliseren en verstrekken van facturen, offertes, orders, aanmaningen, etc., verloopt via de wachtrij. Vanaf nu wordt deze wachtrijtaak succesvol afgerond, ook al zijn er fouten. In het geval van een fout zie je een beknopte foutmelding bij de betreffende taak in de wachtrij en een uitgebreidere foutmelding in de weergave van de verstrekkingsbron. Zo heb je dan in de weergave van de te verwerken regels direct de foutmelding in beeld!
De weergaven van de verstrekkingsbronnen met niet verwerkte regels zijn hiervoor uitgebreid met twee nieuwe velden: Foutmelding journaliseren en Foutmelding verstrekking. Deze optimalisatie is voor het journaliseren van integratiesoorten en alle ERP-verstrekkingen doorgevoerd, dus voor Ordermanagement, Projecten, Abonnementen, Cursussen en Financieel.
Bij overheidsinstellingen, zoals gemeenten, provincies en veiligheidsregio's, werken de volgende onderdelen anders dan in het bedrijfsleven en zorg/onderwijs:
Voor deze onderdelen hebben we in Profit 3 specifiek voor overheidsinstellingen nieuwe financiële functionaliteit beschikbaar gemaakt.
Lees hier meer informatie over de introductie van AFAS ERP-software voor gemeentes en provincies.
Vanaf nu is ook een bankkoppeling tussen Knab en Profit beschikbaar. Met de Knab-bankkoppeling kan je banktransacties automatisch eenvoudig inlezen en verwerken. Hiermee is het handmatig verwerken of importeren van digitale bankafschriften verleden tijd!
De uitrol van deze bankkoppeling zal gefaseerd plaatsvinden waardoor sommige klanten de optie nog niet zien in Profit. Wij zullen je hiervan op de hoogte houden zodra deze voor jou ter beschikking komt.