De functionaliteit Inhuur derden is vanaf nu beschikbaar! Deze nieuwe functionaliteit maakt het mogelijk om geboekte uren van externe medewerkers (nacalculatie) te verwerken tot inkoopfactuur of ontvangst.
Werk je als organisatie bijvoorbeeld met 'Selfbilling', waarbij je zelf de inkoopfactuur aanmaakt voor een crediteur, dan kun je dit proces op basis van de geboekte uren dus automatiseren. Ook kun je geboekte nacalculatie verwerken tot een ontvangst, die gematcht kan worden met een binnenkomende inkoopfactuur. Op deze manier heb je de factuurverwerking van externe inhuur van medewerkers verder geautomatiseerd.
Aanvullend hierop kun je de gegevens van deze medewerker al vastleggen in het inkoopproces, op een inkooporder. Hiermee zijn de afspraken over tijdsduur en prijs al vastgelegd voordat een externe medewerker aan de slag gaat. Er wordt dan bij het boeken van uren en de facturatie gelet op de geldigheid van prijs en tijd.
Om de handel tussen EU-landen te kunnen volgen, is door de EU het Intrastat-stelsel ingesteld. Hiervoor verstrekken ondernemers via de CBS-aangifte hun handelsgegevens rechtstreeks aan de statistiekdiensten in de lidstaten. Voor de CBS-aangifte voor Nederland en voor België (Intrastat) hebben we in Profit 5 de velden Vervoerswijze en Leveringsvoorwaarde (Incoterm) beschikbaar gemaakt in de lay-out van de pakbon en ontvangst.
Daarnaast kun je voortaan bij het aanmaken van een CBS-aangifte (alleen voor België) kiezen voor het type aangifte: Eenvoudige aangifte of Uitgebreide aangifte.
Het is belangrijk om de taal op Vlaams te zetten om de juiste Intrastat termen te zien. Indien de taal op Nederlands staat wordt er natuurlijk wel een juiste Intrastat aangifte verstuurd.
We hebben ook de volgende optimalisaties doorgevoerd: