10 juni 2025    Alle branches
 

Webinar: Ticketing

Kom alles te weten over ticketing in AFAS.

Benieuwd hoe je ticketing binnen AFAS in kunt richten? We behandelen drie scenario's:

  • Interne vragen (HR, ICT, Facilitair etc.)
  • Externe vragen van bijvoorbeeld de klant
  • Interne vragen die doorgezet worden naar een externe partij

Op dinsdag 10 juni om 11.00 uur zenden wij een webinar uit waarbij je ook vragen kunt stellen.

 


FAQ

Vraag: Externe vragen komen bij ons binnen in de mailbox, kan ik daar ook een ticket van aanmaken in AFAS?
Antwoord: Je kan binnenkomende vragen vanuit een externe in je mailbox ook als ticket registeren in AFAS InSite via de PCC en dan verder afhandelen in AFAS. Zie dit artikel hoe je dat moet inrichten.

Vraag: Wat zijn er voor rapportage mogelijkheden?
Antwoord: Er zijn geen standaardrapportages beschikbaar, aangezien het vrije inrichting is. maar je kunt natuurlijk altijd een analyse, rapport of later dit jaar een PowerBI dashboard maken.

Vraag: Kan je andere ticketsystemen koppelen aan je ticket(s) in AFAS, zoals Ultimo of Topdesk?
Antwoord: Er zijn koppelingen mogelijk via connectoren. Je kan een ticket vanuit een ander ticketsysteem ook als ticket laten aanmaken in AFAS via een connector.

Vraag: Kan je zelf ook een ticket/melding starten voor een medewerker?
Antwoord: Ja dat kan, je kan de bestemming beschikbaar maken bij het insturen en dan de juiste medewerker koppelen.

Vraag: Kan je een telefoongesprek direct als ticket registeren?
Antwoord: Niet alleen met AFAS. Er is wel software waarmee dat kan en dat kan je dan aan AFAS koppelen met connectoren. Zie partner.afas.nl voor meer informatie.

Vraag: Kan je doorverwijzingen maken naar (externe) online informatie op InSite of een intranet?
Antwoord: Je kan url's opnemen in de aanvraag of in je antwoord van andere online informatie waar je naar wil verwijzen.

Vraag: Kan je gegevens van het dossieritem, specifieke kenmerken later aanpassen, bijvoorbeeld voor je rapportage?
Antwoord: Dat kan, je kunt eventueel nog kenmerken of vrije velden aanpassen.

Vraag: Kan je een ticket die jij hebt opgepakt overdragen aan je collega?
Antwoord: Met de actie 'maak iemand anders verantwoordelijk' kan je de taak overdragen aan je collega. 

Bekijk meer van de jaarplanner

  • Jaarplanner
  • Accountancy
  • Bouw
  • Cultuur & Horeca
  • Flex
  • Gezondheidszorg
  • Handel
  • Industrie & Productie
  • Onderwijs
  • Overheid
  • Zakelijke dienstverlening

Jaarplanner

  • Jaarplanner
  • Accountancy
  • Bouw
  • Cultuur & Horeca
  • Flex
  • Gezondheidszorg
  • Handel
  • Industrie & Productie
  • Onderwijs
  • Overheid
  • Zakelijke dienstverlening

Jaarplanner