Prijsafspraak

Welke prijzen spreek je af met de klant?

Introductie

 

Met het vastleggen van een prijsafspraak maak je een raamovereenkomst waar je bij alle plaatsingen voor de klant gebruik kan maken. De afspraak wordt als voorkeur getoond bij de plaatsing, waarop je uiteraard nog kan afwijken.  Je kunt de prijsafspraak per klant en per functie. Als je de prijsafspraak niet op het hoogste niveau (klantovereenkomst) vastlegt, maar bij elke plaatsing, dan ben je met het vastleggen van een wijziging erg lang bezig. Het advies is dan ook om de prijsafspraak op het hoogste niveau vast te leggen, zodat je bij wijzigingen ook op dat niveau de aanpassing kan doen.

Voordelen:

  • Prijsafspraak regels op basis van de itemset.
  • Afwijken van de prijsafspraak op de plaatsing is mogelijk.
  • Generieke prijsafspraak voor meerdere plaatsingen.

Prijsafspraak

Itemset (Flex)

 

Voorbereiding


  • Voordat je een prijsafspraak kunt vastleggen moet je al een klantovereenkomst aangemaakt hebben.
  • Bepaal of je het vastleggen van de prijsafspraak via InSite laat doen of via Profit.

Tip van de consultant


Ga voor een zo generiek mogelijke prijsafspraak, dan heb je het minste onderhoud als je de prijzen wilt aanpassen.

 

Welke functionaliteit krijg je in

Wat richt je in.

1. Klantovereenkomst


 

De overeenkomst met de klant waar alle op vastgelegd wordt. De prijsafspraak is daar ook een onderdeel van.

 

2. Functie


 

De prijsafspraak maak je per functie en eventueel per type contract, fase  of uitzendwijze. Hoer meer je invult hoe specifieker de prijsafspraak.

Lees hier meer.

 

3. Profiel


 

Binnen het profiel voor het maken van de prijsafspraakversie bepaal je met welke boekingslayout er wordt gewerkt en met welke workflow de beoordeling van de nieuwe prijsafspraak.

Lees hier meer.

4. Workflow


 

(optioneel)

Na het toevoegen van een prijsafspraak via InSite wordt deze beoordeeld via de workflow Prijsafspraakversie door de leidinggevende.

Lees hier meer. 

5. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Conversie


Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Wat


 

Beschrijving


 

Advies


 

1. Functie

Voordat je een prijsafspraak aan kunt maken moet dit aanwezig zijn.

Voer handmatig op of bij grote aantallen is een import beschikbaar

2. Klantovereenkomst

Voordat je een prijsafspraak aan kunt maken moet dit aanwezig zijn.

Voer handmatig op of bij grote aantallen is een import beschikbaar

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?