Projectteams vormen en teamleden vastleggen voor projectmatig werken.
Profit Projecten maakt onderscheid tussen twee soorten teams:
Je koppelt een team aan een project, waarmee je vastlegt wie er betrokken zijn bij het project. Een team kan zowel medewerkers als contactpersonen bevatten. Hiermee kun je zowel eigen medewerkers als medewerkers van klanten, of een derde partij, een rol geven binnen een project.
Voordelen:
Een teamrol is de rol die een gebruiker of contact in het team heeft. Standaard beschik je over drie teamrollen:
Je kunt zelf teamrollen toevoegen en onderhouden. Per teamrol geef je aan of de rol beschikbaar is in InSite of OutSite en of de rol teams in InSite dan wel OutSite mag onderhouden.
Je gebruikt teams om eenvoudig verschillende projectteams voor je projecten te vormen. Je beschikt over twee soorten teams:
Je kunt de gegevens van een team en van teamleden raadplegen.
Teamleden kunnen hun eigen gegevens beheren en hun projecten raadplegen. Teamleden kunnen hun workflowtaken die gekoppeld zijn aan hun teamrol afhandelen.
Het toevoegen van teamleden aan een team kun je via een workflow laten lopen.
Relaties kunnen in OutSite hun eigen projecten en teamgegevens inzien. Dit is Project Self Service voor je klanten.
Ze hebben hierdoor altijd inzicht in hun projecten en kunnen zelf hun projectdossier en documentatie vinden op de portal.
Je kunt in een workflow een teamrol als bestemming gebruiken. Hiermee kun je in de workflow voor een project workflowtaken toewijzen aan teamleden op basis van hun rol binnen het team.
(Optioneel)
Je gebruikt medewerkerautorisatie op basis van teamrol om een projectleider via een project leidinggevende te kunnen maken, naast de hiërarchische leidinggevende die via HRM geldt.
De projectleidinggevende krijgt dan autorisatie op medewerkers die teamlid zijn van het project om HRM gerelateerde processen uit te voeren
Je stelt de projectleidingevende en teamleden in InSite in, zodat dit geborgd wordt via de workflow.