Van Meurs vond de support van AFAS verfrissend. “Iedereen is beschikbaar voor vragen en is bereid mee te denken over uitdagingen. Echt veel meer hulp kun je volgens mij niet krijgen. Zo bouw je als trainee aan het vertrouwen om dingen gewoon te proberen. Het Traineeship biedt daarvoor een veilige omgeving.”
Als het gaat om soft skills is het vertrouwen van Van Meurs wat minder. “Ik ben nogal recht voor z’n raap en niet heel gevoelig voor politiek. Juist daarom vond ik het bijzonder dat de sessie van Dave Klören over sterke en zwakke punten, mijn team trainees dichterbij elkaar bracht. Iedereen was bereid om persoonlijke onderwerpen te delen met mensen die je vooral professioneel kent.” Ook de presentatietips van Herman Zondag waren waardevol voor Van Meurs. “Ik ben vaak wat gespannen bij presentaties en heb nu meer houvast en meer zelfvertrouwen.”
Dat laatste is zeker van belang voor de AFAS beheerders van RDOG. In de visie van Concern Informatiemanager Reino Petrona is het de bedoeling dat de beheerders nieuwe functionaliteiten in de organisatie gaan initiëren. “Ik wil mensen graag helpen en dat sluit goed aan op mijn beheerrol. Je wordt niet vrolijk van de hele dag dingen overtypen. Dat is niet alleen foutgevoelig, maar ook gewoon onnodig. Met AFAS heb ik de instrumenten in handen om processen soepeler en efficiënter te maken. De ‘1 procent beter-regel’ van AFAS is daarbij mijn uitgangspunt.”
De ‘1 procent beter-regel’ van AFAS is daarbij mijn uitgangspunt.
Het realiseren van optimalisaties, vraagt wel goede afstemming met de organisatie. Van Meurs heeft daar ook zeker oog voor. “Het doel is om de organisatie en beheer dichterbij elkaar te gaan brengen. We zetten momenteel de stappen om die relatie verder op te bouwen, bijvoorbeeld via samenwerking met superusers. Ik kijk nu al uit naar de periode na de herinrichting en de mooie dingen die we dan nog kunnen gaan doen.”