Een nieuwe look voor je In- en OutSite?

Eén druk op de knop is genoeg!

Dagelijks bezoeken duizenden mensen een InSite of OutSite om samen te werken of te communiceren. Met de styling wil je een goede indruk maken op de bezoeker. Natuurlijk in je eigen huisstijl. Als gebruikers snappen wat er moet gebeuren, voorkom je vragen en afleiding. Tot zover niets nieuws. Toch was het echt monnikenwerk om iedere pagina uit de verschillende onderdelen op te bouwen. Daarom zijn in Profit 18 de inrichting en onderhoud van de paginaonderdelen naar thema’s verplaatst. Zo geef je alle pagina’s in één keer dezelfde look & feel.

Ook jij doet je best om InSite en/of OutSite er goed uit te laten zien. Aan de voorkant zie je echter niet hoeveel werk het is om dit aan de achterkant voor elkaar te krijgen. Een pagina bestaat uit verschillende onderdelen en al die onderdelen hebben hun eigen instellingen. Bijvoorbeeld de achtergrond en marges. Dat klinkt lastig maar is vooral heel veel – herhalend – werk. En hoewel de resultaten er zeker mogen zijn, vinden wij dat dit beter en vooral slimmer kan. In Profit 18 nemen we nu de instellingen van ieder paginaonderdeel over van het bovenliggende thema. 

Uitrol met één druk op de knop

We leveren je nieuwe functionaliteit om de look & feel van jouw sites snel aan te passen.  Zonder dat je alle pagina’s en onderdelen één voor één moet doorlopen. Er zijn momenteel 8 thema’s te downloaden in de help. In zo’n thema liggen bijvoorbeeld lettertype, kleuren en standaardachtergronden vast. Door de 5 standaard paginaonderdelen via de thema-editor te benoemen en vast te leggen, hoef je pagina’s niet meer afzonderlijk te stylen. Je kan thema’s natuurlijk ook makkelijk afstemmen op je eigen huisstijl. Voor deze en andere aanpassingen geldt nu dat je ze letterlijk met één druk op de knop uitrolt op je In- of OutSite.

Geen keurslijf

Klanten die AFAS binnenkort implementeren hebben geluk. Bij de onboarding is de basisinrichting al gebaseerd op een thema. Deze kan je importeren en de sites staan direct goed. Dat is een mooi vertrekpunt om alles eenvoudig af te stemmen op de wensen en behoeften van je organisatie. Het gebruik van thema’s betekent trouwens niet dat je vastzit aan een keurslijf. Er zijn nog steeds eindeloos veel opties om InSite en OutSite volledig af te stemmen op de wensen van je organisatie, qua uiterlijk én functionaliteit. 

Nieuwe iconboxes 

Een belangrijke uitbreiding hierbij zijn de iconboxes. Naast een icoon en titel is er een subtitel toegevoegd. Zo heb je net iets meer ruimte om de context en bedoeling van een iconbox, vaak het startpunt van een proces, duidelijk te maken. Zo weet iemand precies wat hij via de iconbox kan regelen of wat hij moet doen. 

 

The sky is the limit

Voor bestaande klanten is overstappen wel een uitdaging. De paginaonderdelen op de bestaande pagina’s zijn dan namelijk nog niet aan een van de standaard thema’s gekoppeld. En dat moet wel gebeuren. Om je te helpen, hebben we een stappenplan gemaakt. Je kan prima overschakelen op een AFAS-versie. Het is dan wel belangrijk om alle pagina’s nog een keer goed na te lopen. En dan met name de onderdelen die je zelf in het verleden hebt toegevoegd. Als je dat eenmaal gedaan hebt, is the sky the limit. Je kan InSite of OutSite dan heel eenvoudig een compleet nieuwe look geven. 

Creëer het ideale podium

Dus bestaat je bedrijf 10 jaar of wil je extra aandacht geven aan Valentijnsdag? Je creëert dan in een handomdraai het ideale podium om je collega’s snel te informeren en mee te nemen in de feestvreugde. Daarvoor hoeven ze alleen hun gewone werk te doen! En als het voorbij is, schakel je gewoon weer terug naar de je eigen huisstijl.

Ontdek de nieuwe thema’s zelf

Wil jij ontdekken hoe je je eigen thema voor InSite of OutSite bouwt of de bestaande stijl aanpast? Schrijf je dan in voor de mini-bootcamp Thema-update Profit 18

Thema's

Voer nu je huisstijl door met thema's en ontdek hoe snel jij de look & feel van jouw site aanpast.