Mis nooit meer een aanvraag, idee of klantvraag

Met tips voor ticketing heb je morgen al je aanvragen geautomatiseerd

Bij veel organisaties stuur je een ticket in om iets gedaan te krijgen. Wat er precies met je verzoek gebeurt, is helaas niet altijd duidelijk. Je moet maar hopen dat het wordt opgepakt. Bij AFAS praten we niet over een ticket maar over een aanvraag. In wezen is dat hetzelfde. Inmiddels kunnen we niet meer zonder deze aanvragen. Iemand heeft een vraag of een idee. Je doet een aanvraag via de AFAS Pocket App, InSite of OutSite en het proces wordt automatisch in behandeling genomen. Wel zo makkelijk, en nog mooier: deze functionaliteit zit gewoon standaard in AFAS. Applicatie- en procesmanager Milo van Rees, vertelt waarom je zijn Succestival sessie over Ticketing bij AFAS niet mag missen!

Aanvragen zijn voor ons de gewoonste zaak van de wereld. Dit geldt zowel voor collega’s als voor klanten. Het maakt niet uit of iemand een ‘Aanvraag procesbeheer’ voor onze AFAS Procesbeheerders instuurt of een vraag inschiet bij het Supportcenter. Dat doen we omdat werken met aanvragen en workflows heel veel voordelen heeft. Het proces verloopt geautomatiseerd en dus sneller. Elke stap, die je vooraf vastlegt, wordt genomen, eventueel met koppelingen aan andere modules zoals offertes of projecten. Zo heb je alles bij de hand.

Een goed gevoel voor alle betrokkenen

Omdat het proces vastligt, blijft er niets liggen. Zodra de aanvrager op ‘send’ drukt, start het proces automatisch en komt het verzoek direct bij het juiste team of de juiste persoon terecht. Dat is niet alleen efficiënt, je collega of klant krijgt snel een bevestiging en wordt op de hoogte gehouden van de voortgang. Dat bepaal je zelf bij de inrichting. Zo voelt iedereen zich gezien en is altijd op de hoogte. Bovendien kun je het probleem doelgerichter oplossen. Dat bespaart extra werk en tijd, en geeft alle betrokkenen een goed gevoel.

Inzicht helpt vragen proactief ondervangen

Naast zekerheid en snelheid levert deze aanpak ook waardevolle inzichten op. Je legt alles automatisch vast. Zo komen er in het voorjaar bij Support bijvoorbeeld veel vragen over het vakantiegeld binnen. Omdat we alle aanvragen registreren en analyseren, kunnen we besluiten een webinar over zo’n onderwerp te organiseren. Op die manier informeren we klanten proactief en ondervangen we deze vragen volgend jaar.

Laat je collega’s en je organisatie excelleren

Als je nog geen aanvragen gebruikt, ga er dan morgen mee aan de slag. Je hebt alle opties binnen handbereik. Je hoeft geen extra ticketsysteem in te richten en te koppelen. Het kan gewoon met onze software. En als je al wel aanvragen hebt ingericht, wordt dan geprikkeld om hier zo creatief mogelijk mee om te gaan. Alle kansen liggen voor het grijpen met onze software. Het is aan jou om ze te pakken, en je collega’s én je organisatie te laten excelleren.

Wil je ook aan de slag met ticketing?

De sessie ‘Ticketing bij AFAS’ op Succestival is geweest. Download hier Milo zijn presentatie en ontdek hoe je met slimme aanvragen of ticketing nooit meer een vraag of idee mist. 

Ticketing

Applicatie- en procesmanager Milo van Rees legt je uit hoe je met het automatiseren van de aanvragen binnen je organisatie een goed ticketingsysteem opzet.