Aanvragen zijn voor ons de gewoonste zaak van de wereld. Dit geldt zowel voor collega’s als voor klanten. Het maakt niet uit of iemand een ‘Aanvraag procesbeheer’ voor onze AFAS Procesbeheerders instuurt of een vraag inschiet bij het Supportcenter. Dat doen we omdat werken met aanvragen en workflows heel veel voordelen heeft. Het proces verloopt geautomatiseerd en dus sneller. Elke stap, die je vooraf vastlegt, wordt genomen, eventueel met koppelingen aan andere modules zoals offertes of projecten. Zo heb je alles bij de hand.
Omdat het proces vastligt, blijft er niets liggen. Zodra de aanvrager op ‘send’ drukt, start het proces automatisch en komt het verzoek direct bij het juiste team of de juiste persoon terecht. Dat is niet alleen efficiënt, je collega of klant krijgt snel een bevestiging en wordt op de hoogte gehouden van de voortgang. Dat bepaal je zelf bij de inrichting. Zo voelt iedereen zich gezien en is altijd op de hoogte. Bovendien kun je het probleem doelgerichter oplossen. Dat bespaart extra werk en tijd, en geeft alle betrokkenen een goed gevoel.