Zorgeloos op vakantie? Maak gebruik van vervangers!

In drie stappen aan de slag.

De vakantieperiode is weer begonnen en dat houdt in dat veel medewerkers gaan genieten van een welverdiende vakantie. In deze periode worden taken en acties overgedragen aan collega's. Zijn dit mondelinge afspraken of heb je het ook ingericht in de software van AFAS? Door het inrichten van vervangers zorg je ervoor dat deze taken niet open blijven staan, maar door de door jouw aangewezen collega keurig worden opgepakt. Direct beginnen? Doorloop dan onderstaande drie stappen:
1. Vervanger instellen

In de verlofboeking van de medewerker geef je de vervanger op. Bekijk in de twee onderstaande Help Center artikelen hoe je dit instelt.
Let op! Alleen een vervanger aanwijzen op het tabblad ‘'Afwezigheid’' is niet voldoende. 

 

2. Vervanger inrichten in signalen en workflows

Je hebt een vervanger aangewezen. Je wil dat deze vervanger ook de signalen en taken ontvangt van de afwezige medewerker. Hiervoor voeg je de vervanger toe als bestemming in signalen en workflows. Neem hiervoor deze stappen:

 

3. Vervanger inrichten en autoriseren

Het is je gelukt om de taken bij de vervanger uit te laten komen. De laatste stap is de vervanger rechten geven om deze taken te mogen openen. Dit doe je door de vervanger rechten te geven op de medewerkers. Bekijk hiervoor dit artikel op de KB:

Hierna is de vervanger volledig ingericht. Taken en acties van medewerkers die verlof hebben blijven niet meer open staan!

 

Heeft jouw vervanger hulp nodig?

Heeft de vervanger hulp nodig van ons Support Center bij het uitvoeren van zijn nieuwe taken? Zorg dan dat deze persoon is aangemaakt als contactpersoon op de Klantportal.

 

Relevante cursussen

Wil jij je kennis nog meer verbeteren om vervangers zo goed mogelijk in te richten? Dan kan je een van de volgende cursussen volgen:

 
Handige links

Hoe je een vakantievervanger moet inrichten is ook opgenomen in het Help Center op een handige verzamelpagina.