Leg je klanten en collega's lekker in de watten!
Een medewerker kan automatisch een e-mailbericht van een signaal ontvangen. Voor deze e-mailberichten kun je nu berichtsjablonen gebruiken. Dit houdt in dat je zelf het onderwerp en de tekst van het bericht samenstelt en daarbij kun je ook velden van signalen gebruiken. Natuurlijk kun je ook afbeeldingen invoegen en opmaak toepassen.
Je kunt op deze manier niet alleen aan gebruikers een signaal versturen, maar ook aan personen buiten je organisatie, zoals inkoop- en verkooprelaties. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
Omdat een signaal meerdere bestemmingen kan hebben, kun je het signaal intern genereren voor een medewerker en extern naar een contactpersoon e-mailen.
Let op: Conversie
Het verzenden van e-mailberichten op basis van een signaal is bestaande functionaliteit. Vroeger kon je echter geen berichtsjabloon koppelen, want er werd altijd een standaardbericht gebruikt.
Vanaf Profit 7 is het berichtsjabloon echter verplicht, als je signaal verstuurt per e-mail. Daarom worden bestaande signalen met een e-mailbestemming geconverteerd. Bij deze signaalbestemmingen ontstaat automatisch een eigen berichtsjabloon met een standaardtekst. Deze kun je zelf aanpassen.
In e-mailberichten wordt geen onderscheid gemaakt tussen de signaaltekst voor/tijdens/na een gebeurtenis. Op InSite gebeurt dit natuurlijk wel, als je deze teksten bij het signaal hebt vastgelegd.
Signaal foutieve communicatieberichten
Met het nieuwe signaal Communicatieberichten met foutieve verwerking (Profit) krijg je een melding als een uitgaand, inkomend of servicebericht vanuit de communicatieprofielen een foutieve status heeft.
Inrichting
Je moet de signaaldefinitie kopiëren en deblokkeren. Open het nieuwe signaal en stel de signaalbestemming in.
Via Profit worden steeds meer e-mailberichten verzonden, bijvoorbeeld voor het verzenden van cursusuitnodigingen, signalen, aanmaningen, facturen, etc. Profit logt nu alle verzonden berichten, een beheerder kan de logging raadplegen via Algemeen / Beheer / Verzonden e-mail.
Dit is handig als bijvoorbeeld een klant belt omdat een bericht niet is aangekomen. Wil je je klanten en relaties nog beter bedienen? Dan kun je hierop ook signalen maken (op basis van het meegeleverde signaal Berichten met status 'Fout bij verzenden'). Je krijgt dan bijvoorbeeld een signaal als het verzenden van een e-mailbericht niet is gelukt. Hierdoor kun je je relaties pro-actief benaderen bij problemen en de zaak direct rechttrekken.
Deze functionaliteit is alleen beschikbaar op AFAS Online en je moet de mailserver van AFAS Online gebruiken.
Je kunt nu meer letters met accenten gebruiken in namen van personen (medewerkers) en organisaties en in woonplaatsen. Hierdoor kun je bijvoorbeeld ook de namen van medewerkers uit Oost-Europese landen correct vastleggen in Profit.
Deze uitbreiding geldt ook voor de uitvoer via een GetConnector of de export naar Excel. In technische termen krijg je een uitvoer in het formaat UTF-8 in plaats van ANSI.
In de afbeelding hiernaast zie je alle tekens die je nu kunt gebruiken in namen van personen, organisaties en woonplaatsen.
In de Autorisatie Tool wordt geen onderscheid gemaakt tussen gebruikersnamen met en zonder letters met accenten. Je kunt deze speciale tekens met accenten niet importeren.
Zoals hierboven vermeld, is de tekenset in Profit uitgebreid. Deze uitbreiding geldt ook voor de uitvoer via een GetConnector, de gegevens worden nu in het formaat UTF-8 uitgevoerd. Houd hier rekening mee bij het inlezen van gegevens in externe applicaties (de externe applicatie moet UTF-8 ondersteunen).
Er zijn enkele optimalisaties doorgevoerd.
Let op:
Vanaf Profit 7 worden nieuwe URL's in de gebruikersinstellingen weggeschreven. Dit is een voorbereiding op het nieuwe inloggen. Als je een firewall gebruikt, moet je controleren of de nieuwe URL's worden doorgelaten. Klik op de onderstaande link en controleer de instellingen van de firewall.