De telefoonlijn van AFAS Support

Hoe zorg ik ervoor dat ik direct door de telefoonlijn heen kom?

 

Als je een vraag hebt over de software, dan kan je hulp nodig hebben van AFAS Support. Wij helpen je graag, onder de volgende voorwaarden:

  • Je bent een bekend contactpersoon bij jouw organisatie mét de rol Incidentenbeheer. Dit heeft als belangrijkste reden het beveiligen van de data en daarmee het beschermen van jouw privacy.
  • Je hebt een incident ingestuurd via klant.afas.nl/support en zonder oplossing van jouw incident kun je niet verder werken. 
  • Jouw organisatie heeft een lopend abonnement bij AFAS. 

Daarbij is het belangrijk dat je jouw telefoonnummer vastlegt. Zonder een geldig telefoonnummer herkent het systeem je niet en kunnen we je helaas niet telefonisch helpen.

Kom je niet door onze telefoonlijn? Dan voldoe je niet aan bovenstaande voorwaarden om te kunnen bellen met AFAS Support.
Je volgt de volgende stappen:

  • Heb je nog geen incident aangemaakt? Stuur deze alsnog in via de klantportal. Daarna kun je bij spoed alsnog telefonisch contact opnemen tijdens de openingstijden.
  • Ben je geen contactpersoon of heb je nog niet de juiste rechten? Ga naar de knop Direct naar voor de juiste link. 
  • Bel je Support omdat je niet met twee-factorauthenticatie kunt inloggen op de klantportal? Ook dat regel je via de beheerders van jouw organisatie. Lees hier meer.  

Let op: vanaf 1 januari 2024 heb je de rol Incidentenbeheer nodig om contact op te kunnen nemen met Support. Lees alles over deze wijziging op de pagina Autorisatie incidenten insturen.

Direct naar:

Wat is een contactpersoon precies?

Contactpersonen zijn personen die door jouw organisatie aangemeld zijn om contact te mogen leggen met AFAS. Je moet via jouw organisatie aangemeld zijn bij AFAS om dienstverlening aan te vragen, een cursus te volgen of evenementen te bezoeken. Zo weten wij zeker dat je klant van ons bent.

Zo controleer je of je contactpersoon bent

Je kan dit controleren door proberen in te loggen op klant.afas.nl. Lukt het inloggen niet? Dan ben je geen contactpersoon.

Ik ben geen contactpersoon

Als je geen contactpersoon bent kunnen wij je uit privacyredenen niet verder helpen. Neem in dat geval contact op met je eigen organisatie (bijvoorbeeld de afdeling Personeelszaken of je leidinggevende). Zij kunnen je wellicht helpen met je probleem.

AFAS kan jou geen contactpersoon maken

In verband met privacyredenen voegt AFAS geen contactpersonen bij organisaties toe. Hiervoor moet je contact opnemen met je eigen organisatie. De beheerders van de klantportal kunnen contactpersonen toevoegen.

Ik ben wel contactpersoon

Ben je wel contactpersoon, maar lukt het niet om telefonisch contact op te nemen met Support? Dan heb je niet de juiste rollen, of is er geen of een verkeerd telefoonnummer vastgelegd. Vanaf 1 januari 2024 heb je de rol Incidentenbeheer nodig om contact op te nemen met Support. Lees alles over deze wijziging op de pagina Autorisatie op incidenten insturen. Aan de hand van het geregistreerde telefoonnummer controleren we welke contactpersoon contact met ons opneemt. Dit heeft ook weer met het beschermen van de data te maken. We kijken daarbij naar het Telefoonnummer werk of mobiel werk.

Voeg het telefoonnummer waarmee je belt toe om telefonisch contact op te nemen met Support.

Inlogproblemen AFAS Online?

 

Lukt het niet om in te loggen op AFAS Online? Neem het artikel Inloggen op AFAS Online lukt niet. Wat kan ik doen? en het artikel Inloggen op AFAS Online met twee-factorauthenticatie door.