Vanaf 1 januari 2024 komt er een aparte autorisatie op het insturen van incidenten. Dit betekent dat niet meer elke contactpersoon die kan inloggen op de AFAS Klantportal contact kan opnemen met Support. Waarom deze wijziging en wat betekent dit voor jou? Dat lees je op deze pagina.
Om contact te kunnen opnemen met Support heb je vanaf 1 januari 2024, naast toegang tot de AFAS Klantportal, rechten nodig op het insturen van incidenten.
Alle klantportalbeheerders hebben de mogelijkheid om de autorisatie op incident insturen aan te zetten. Hiervoor zet je de rol Incidentenbeheer aan. Weet je niet wie de klantportalbeheerders zijn? Controleer het aan de hand van deze stappen. Daarbij is het belangrijk om te weten dat je niet ongelimiteerd iedereen deze rechten mag geven. Op basis van jouw organisatiegrootte en vergelijkbare klanten is er ruimte om de rol Incidentenbeheer toe te kennen aan een maximaal aantal contactpersonen. Dat aantal is exclusief gecertificeerde AFAS Experts. Met de rol Incidentenbeheer kan een contactpersoon contact opnemen met AFAS Support, incidenten insturen en eigen incidenten inzien, maar krijgt deze persoon niet alle rechten die bij een beheerder horen. Met de rol Incidentmanagement of als klantportalbeheerder kan je alle incidenten inzien.
Zorg ervoor dat je vóór 1 januari 2024 op de klantportal hebt aangegeven welke contactpersonen er binnen jouw organisatie contact mogen opnemen met Support. Dit doe je door de contactpersoon aan te passen (Help Center) en de rol Incidentenbeheer en/of Incidentmanagement aan te vinken.
Heb je de rol Incidentbeheer / Incidentmanagement aangezet en blijf je een niet geautoriseerd melding krijgen? Log opnieuw in op de AFAS Klantportal en verwijder je cookies en tijdelijke internetbestanden. Daarnaast duurt het ongeveer 10 minuten om de aanpassing te verwerken.