De start van het project komt eraan en alles staat klaar om met een vliegende start te beginnen! Lees deze pagina stap voor stap door om je optimaal voor te bereiden.
De Klantportal is hét communicatiemedium tussen jou en AFAS. Op één plek is alle informatie beschikbaar. De Klantportal biedt onder andere toegang tot support, opleidingen, releasenotes bij nieuwe updates, consultancy en jouw projecten. Dit tref je allemaal aan in het menu bovenaan deze pagina.
Lees vervolgens hieronder verder om erachter te komen waar je alle gegevens omtrent het project kunt vinden en hoe je de start van het project verder optimaal kunt voorbereiden.
Om de juiste personen toegang te geven tot het project vragen we je alvast de volgende punten te inventariseren.
Voor de eerste projectafspraak is het belangrijk dat alle projectleden bekend zijn in jullie klantportal. Op deze manier kunnen ze participeren in het project, cursussen volgen en de acties afwerken. Wil je daarom voor de eerste afspraak controleren of alle contactpersonen zijn aangemaakt? Is dat niet het geval? Lees hieronder hoe je ze kan toevoegen.
Kies hierboven voor Mijn gegevens / Organisatiegegevens / Contactpersonen. Hier vind je alle al bekende contactpersonen van jullie organisatie. Voeg daarna deze contactpersonen toe aan het projectteam. Ga hiervoor in het project via het menu 'Projectinformatie' naar 'Team bekijken'.
Op de pagina Projectaanpak en Zo werkt SIMPLR vind je meer informatie over onze methode en de werking van SIMPLR. Neem deze alvast door.
Hierin staan de processen beschreven die opgeleverd moeten worden in de besproken consultancy-dagen. Het voorstel wat hier staat wordt doorgenomen tijdens de eerste projectafspraak.
Wij gaan tijdens de eerste afspraak het projectteam samenstellen. Hiervoor hebben we jouw hulp nodig, omdat je zelf de organisatie het beste kent. Zorg ervoor dat alle projectleden bekend zijn als contactpersonen in jullie klantportal.
Op deze projectportal staat alle informatie omtrent het implementatie-/optimalisatieproject. Bovendien is het de plek waar de projectleden de voortgang gedetailleerd bijhouden zodat we maximaal inzicht houden in de voortgang van de implementatie/optimalisatie.
Naast het projectdossier staan hier ook alle activiteiten die we tijdens de implementatie/optimalisatie zullen gaan uitvoeren. Kortom; één plek waar alle projectleden zullen samenwerken en informatie kunnen terugvinden.
Via deze link, kom je op de startpagina. Hiermee gaan we workflow gestuurd werken, zoals we dat ook na de implementatie/optimalisatie doen. Hiermee sluit de projectaanpak goed aan op onze visie. Aan de rechterkant vind je het menu 'Projectinformatie'. Hierin staan de onderdelen die we tijdens de eerste projectafspraak met je gaan doornemen. Kijk hier alvast even rond.
Deze kan je kiezen door op de projectportal te kiezen voor ‘Ingeplande dagen’. De specifieke werkzaamheden worden naar aanleiding van de eerste projectafspraak bepaald.
Het Opleidingsplan wat we tijdens de projectintake zullen afstemmen kan je vinden in het Projectinformatie menu. Deze is nu nog niet beschikbaar.