Als je er heel nuchter naar kijkt, is het AFAS Help Center een enorme verzameling data. De teller staat nu op ongeveer 7.500 artikelen. En zo’n aantal is niet gek, want naast dat in de Help staat uitgelegd hoe je processen en functionaliteiten inricht, vind je hier ook vragen en issues waar onze gebruikers tegenaan lopen. Dus als je een foutmelding krijgt, je proces onverwacht stopt of je scherm zwart wordt, kan je in het Help Center altijd terecht voor een antwoord. Zo zorgen we dat je snel weer door kan met je werk.
Als er iets misgaat, hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je de enige bent. We hebben inmiddels 12.000 klanten en meer dan 2 miljoen softwaregebruikers. Dus de kans is heel groot dat jouw vraag over een specifiek onderwerp al vaker gesteld is. Zeker omdat Customer Care continu monitort en analyseert wat er bij onze klanten speelt. De vragen en antwoorden die hieruit naar voren komen, zijn overzichtelijk verzameld in de veelgestelde vragensectie. Omdat we bij deze vragen zoveel mogelijk vanuit het perspectief van klanten redeneren, is de kans dat je snel je antwoord vindt heel groot.
Ben je bijvoorbeeld aan het uitpluizen waarom e-mails vanuit de software niet aankomen bij de ontvanger? Niet nodig! Je leest op het Help Center dan welke acties je kunt nemen om te voorkomen dat facturen, loonstroken of arbeidsovereenkomsten terecht komen in bijvoorbeeld de spam of ongewenste e-mail van een gebruiker. Een ander veel bekeken Help-artikel is 'Hoe kan ik AFAS Pocket opnieuw koppelen en inloggen'? In het Help-artikel vind je veel tips + een video hoe je dit kunt doen.
Een andere reden om help.afas.nl te bezoeken zijn foutmeldingen. Geen paniek, want er zijn er meer dan 800 oplossingen voor foutmeldingen beschreven. Gelukkig staat voor elke van deze melding ook een passende oplossing klaar. Foutmeldingen kunnen nogal ingewikkeld lijken omdat ze vol staat met termen die abracadabra lijken. Je hoeft echt geen softwareontwikkelaar te zijn om dit te kunnen ontcijferen en verder te werken. Ook Support inschakelen is meestal niet nodig. Onze collega’s helpen je graag, maar het kost wel meer tijd.
Zo zien we dat er regelmatig vragen binnen komen over de algemene melding: Er is een onverwachte fout opgetreden (8004:9E39). Om erachter te komen wat er fout gaat, klik je op de knop Detail in de melding.