Vragen over onze software? Vind het antwoord gewoon zelf met het Help Center! (1/3)

Snel weer aan de slag met het Help Center

Bij AFAS staat zelfredzaamheid centraal. Dat betekent niet dat je er als klant alleen voor staat, integendeel. Hoewel we vragen het allerliefst voorkomen, willen we dat klanten die ergens tegenaan lopen, snel – én zelfstandig – een antwoord of oplossing kunnen vinden. Daarom is alle informatie over onze software beschikbaar. Het is wel onze uitdaging vooraf in te schatten wat er speelt bij klanten en daar alvast de juiste antwoorden bij zoeken. Om zeker te weten dat jij precies weet waar je terecht kan als er iets mis dreigt te gaan, zet Customer Care onze platforms nog een keer voor je op een rij. Dat scheelt jou en ons veel oponthoud én gedoe. Dit keer staat het Help Center in de spotlight.

Als je er heel nuchter naar kijkt, is het AFAS Help Center een enorme verzameling data. De teller staat nu op ongeveer 7.500 artikelen. En zo’n aantal is niet gek, want naast dat in de Help staat uitgelegd hoe je processen en functionaliteiten inricht, vind je hier ook vragen en issues waar onze gebruikers tegenaan lopen. Dus als je een foutmelding krijgt, je proces onverwacht stopt of je scherm zwart wordt, kan je in het Help Center altijd terecht voor een antwoord. Zo zorgen we dat je snel weer door kan met je werk.

Je bent niet alleen

Als er iets misgaat, hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je de enige bent. We hebben inmiddels 12.000 klanten en meer dan 2 miljoen softwaregebruikers. Dus de kans is heel groot dat jouw vraag over een specifiek onderwerp al vaker gesteld is. Zeker omdat Customer Care continu monitort en analyseert wat er bij onze klanten speelt. De vragen en antwoorden die hieruit naar voren komen, zijn overzichtelijk verzameld in de veelgestelde vragensectie. Omdat we bij deze vragen zoveel mogelijk vanuit het perspectief van klanten redeneren, is de kans dat je snel je antwoord vindt heel groot.

Ben je bijvoorbeeld aan het uitpluizen waarom e-mails vanuit de software niet aankomen bij de ontvanger? Niet nodig! Je leest op het Help Center dan welke acties je kunt nemen om te voorkomen dat facturen, loonstroken of arbeidsovereenkomsten terecht komen in bijvoorbeeld de spam of ongewenste e-mail van een gebruiker. Een ander veel bekeken Help-artikel is 'Hoe kan ik AFAS Pocket opnieuw koppelen en inloggen'? In het Help-artikel vind je veel tips + een video hoe je dit kunt doen.

Abacadabra ontcijferen

Een andere reden om help.afas.nl te bezoeken zijn foutmeldingen. Geen paniek, want er zijn er meer dan 800 oplossingen voor foutmeldingen beschreven. Gelukkig staat voor elke van deze melding ook een passende oplossing klaar. Foutmeldingen kunnen nogal ingewikkeld lijken omdat ze vol staat met termen die abracadabra lijken. Je hoeft echt geen softwareontwikkelaar te zijn om dit te kunnen ontcijferen en verder te werken. Ook Support inschakelen is meestal niet nodig. Onze collega’s helpen je graag, maar het kost wel meer tijd. 

Zo zien we dat er regelmatig vragen binnen komen over de algemene melding: Er is een onverwachte fout opgetreden (8004:9E39).  Om erachter te komen wat er fout gaat, klik je op de knop Detail in de melding.

 

 

 

 


Hiermee open je de volledige foutmelding. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Vaak is het voldoende om de tekst die achter de ‘Description’ of ‘Warn’ staat te zoeken in het Help Center. Zo achterhaal je hoe je de foutmelding kan oplossen.

Meer uitleg over hoe je een foutmelding moet lezen, hebben we vanzelfsprekend vastgelegd in het artikel ‘Hoe lees ik een foutmelding?

Gewoon een vraag stellen

Soms loop je vast en weet je ook niet precies wat het probleem is. Om te zorgen dat je dan niet verdwaalt in het informatieaanbod is het verstandig om meer dan één zoekwoord te gebruiken. Ben je niet tevreden met het antwoord? Voeg er dan nog een woord aan toe om je vraag verder te specificeren. Je voorkomt zo dat je een heel algemeen antwoord krijgt. Als je dat lastig vindt, kan je ook gewoon een vraag stellen in de zoekbalk. Bijvoorbeeld: Hoe kan ik een actieknop autoriseren? Raad eens waar je meer tips vindt over hoe je snel antwoorden via het Help Center krijgt? Juist: in het Help Center

Help mee!

Hoewel we er alles aan doen om je snel wegwijs te maken, kan het gebeuren dat je iets in het Help Center niet logisch vindt of juist een onderwerp mist. Om te voorkomen dat je te lang moet zoeken, vragen we je om suggesties te delen. Je hoeft daarvoor alleen maar op het uitroepteken rechtsonder elke pagina te klikken. Samen kunnen we het Help Center nóg duidelijker maken.
 

Waar vind jij het antwoord op jouw vraag?

Deel 1 van de reeks van 3 artikelen over het Help Center, Update Center en SIMPLR.

Lees ook: